0:00

  •  prima zi de Black Friday vine cu reduceri și în Neamț
  • majoritatea oamenilor nu prea au însă baniAzi începe nebunia promoțiilor !, ZCH NEWS - sursa ta de informații

Azi se dă oficial startul la reduceri. Cel puțin declarativ. Marii retaileri de electrocasnice apelează la toate tehnicile posibile ca să-și promoveze și vândă produsele. Flanco şi Altex au remis deja comunicate oficial în care au precizat că își vor deschide magazinele proprii mai devreme. Flanco începe programul la ora 6, în timp ce la Altex puteți merge de la ora 7.

În acest an, magazinul Altex din Piatra-Neamț organizează Black Friday în perioada 22 – 24 noiembrie 2013 şi le propune clienților 3 zile de preţuri cu până la 50% mai mici la sute de produse din categoriile: TV, laptopuri, tablete, telefoane, electrocasnice mari şi mici, sisteme audio şi jocuri. Şi Flanco promite preţuri şoc. Reprezentanţii magazinelor spun că de azi la rafturi îi aşteaptă smartphone-uri cu preţuri care pornesc de la 299 lei, LED-uri TV, cu diagonala de 60 cm ce costă 499 lei, laptopuri cu memorie 4 giga la 1.499 lei şi tablete de 7” 512 RAM si 4 GB stocare la preţul de 149 lei.

Şi Domo începe Black Friday tot de astăzi. Retailerul a anunţat într-o conferinţă de presă că pentru acest weekend de reduceri şi-a dublat deja stocul de televizoare şi va vinde tablete cu 200 lei. Potrivit unui studiu realizat de unul dintre lanţurile magazinelor de electrocasnice, anul aceasta, cea mai mare parte a românilor şi-au planificat să cheltuiască în Vinerea Neagră sume de sub 1.000 de lei (aproape 60%). 27% dintre cei chestionaţi au în portofele doar 500 de lei de Black Friday, în timp ce clienţii cu bugete cuprinse între 1.500 şi 2.000 de lei sunt 19,5 % din cei intervievaţi.

OPC Neamţ: recomandări de Black Friday

OPC Neamţ are şi de această dată câteva sfaturi pentru consumatori:
–  “vânzările promo-ţionale” sunt vânzările cu amănuntul/vânzările cash and carry care pot avea loc în orice perioadă a anului, cu condiţia ca:
a) să nu fie efectuate în pierdere;
b) să se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile;
c) produsele promovate trebuie să existe la vânzare pe durata întregii perioade anunţate a vânzărilor promoţionale sau comerciantul va informa consumatorii că oferta este valabilă numai în limita stocului disponibil.
Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale) trebuie să respecte următoarele reguli de fixare şi publicitate a preţurilor :

  • orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice; preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă;
  • orice anunţ de reducere de preţuri, indiferent de forma, modul de publicitate şi motivaţia reducerii, trebuie să se adreseze ansamblului consumatorilor şi să indice în cifre o reducere în raport cu preţurile de referinţă,publicitatea prin catalog şi ofertele de reducere de preţuri, lansate de comercianţii care practică vânzarea prin corespondenţă, pot fi valabile numai până la epuizarea stocurilor, cu condiţia ca această menţiune să figureze vizibil şi lizibil în catalog
  • orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc, pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:

– fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat;
– fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare;
– fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat”;
Se interzice ca o reducere de preţ pentru un produs şi/sau serviciu să fie prezentată consumatorilor ca o ofertă gratuită a unei părţi din produs şi/sau serviciu.

  • Orice anunţ de reducere de preţuri care nu corespunde reducerii practicate efectiv în raport cu preţul de referinţă este considerat o formă de publicitate înşelătoare şi este sancţionat conform legii.

Eventualele reclamaţii şi sesizări se pot depune la OPC Neamţ la adresa Alecu Russo nr. 12 bis, prin e-mail: [email protected] sau la numărul de telefon 0233/217.090.

Ioana HAGI-STAN

Articolul precedent„Una scurtă” la Forestier
Articolul următorVântul schimbării la Sindicatul Sanitas