Proiect de ordin pentru aprobarea modelului și conținutului formularului (311) “Declarație privind taxa pe valoarea adăugată colectată, datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) – e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 571/ 2003 privind Codul fiscal”.
Prin dispozițiile art. I pct. I și pct. 16 din Ordonanța Guvernului nr. 4/ 2015 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/ 2003 privind Codul Fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 74 din 28 ianuarie 2015, au fost aduse completări prevederilor art. 11 alin. (13) și art. 1563 alin. (10) din Codul fiscal.
Astfel, obligațiile declarative prevăzute la art. 1563 alin. (10) din Codul fiscal au fost extinse și pentru persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de TVA a fost anulat, din oficiu, conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. h) din Codul fiscal și care efectuează, după anularea înregistrării în scopuri de TVA, livrări de bunuri/ prestări de servicii și / sau achiziții de bunuri și /sau de servicii pentru care sunt obligate la plata taxei.
De asemenea, persoanele impozabile care au aplicat sistemul TVA la încasare și al căror cod de înregistrare în scopuri de TVA a fost anulat, din oficiu, conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. h) din Codul fiscal, trebuie să declare livrările de bunuri/ prestările de servicii efectuate înaintea anulării înregistrării în scopuri de TVA, a căror exigibilitate intervine, potrivit sistemului TVA la încasare prevăzut de art. 1342 alin. (3) — (8) din Codul fiscal, în perioada în care persoanele impozabile nu au un cod valabil de TVA.
Menționăm că, potrivit prevederilor art. 153 alin. (9) lit. h) din Codul fiscal, organele fiscale anulează înregistrarea în scopuri de TVA a persoanei impozabile, înființată în baza Legii 31/ 1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, dacă aceasta nu justifică intenția și capacitatea de a desfășura activitate economică, potrivit criteriilor și în termenele stabilite prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
Întrucât, pentru aducerea la îndeplinire a obligațiilor declarative prevăzute la art. 1563 alin. (10) din Codul fiscal, persoanele impozabile utilizează formularul 311 ‘Declarație privind taxa pe valoarea adăugată colectată, datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) — e) sau g) din Legea 571/ 2003 privind Codul fiscal’, s-a considerat că este necesară adaptarea corespunzătoare a acestui formular, precum și a instrucțiunilor de completare ale acestuia.
* * *
Proiectele de acte normative, inițiate de ANAF, sunt făcute publice pe site-ul instituției la adresa www.anaf.ro, domeniul Info ANAF/ Transparența decizională. De asemenea, acestea pot fi consultate la Serviciul Comunicare, Relații Publice și Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul în str. Apolodor nr.17, sector 5, București.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise în scris la Serviciul Comunicare, Relații Publice și Mass-Media — cu mențiunea ‘Conf. Legii nr.52 /2003’, la următoarele adrese:
Prin scrisori la adresa poștală: Agenția Națională de Administrare Fiscală, str. Apolodor nr.17, sector 5 București 050741 — la Serviciul Comunicare, Relații Publice și Mass-Media;
Electronic la adresa de e-mail: [email protected]
Prin fax la numărul: 021/319.98.57.
Pentru a avea acces la informațiile de presă privind aplicarea Legii nr.52/ 2003 privind transparența decizională în Agenția Națională de Administrare Fiscală, se poate accesa domeniul Info ANAF / Comunicate de presă aflat pe site-ul instituției.
SERVICIUL COMUNICARE, RELAȚII PUBLICE ȘI MASS-MEDIA