0:00

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) anunţă, prin intermediul unui comunicat de presă, că „a dispus continuarea implementării măsurilor de protecţie a contribuabililor şi a angajaţilor, care sunt în totală concordanţă cu recomandările specialiştilor în sănătate publică şi normele generale de apărare împotriva infectării cu noul coronavirus”.

ANAF: Măsuri de protecţie a angajaţilor şi contribuabililor, ZCH NEWS - sursa ta de informațiiANAF „recomandă contribuabililor, şi în perioada decretării stării de alertă, interacţiunea la distanţă cu unităţile fiscale, pentru a nu fi zădărnicit efortul întregii societăţi de limitare a răspândirii infectării cu noul coronavirus”, potrivit comunicatului citat.

ANAF: Măsuri de protecţie a angajaţilor şi contribuabililor, ZCH NEWS - sursa ta de informațiiMăsurile adoptate sunt următoarele:
„- se vor prelucra, şi în perioada stării de alertă, informaţiile şi măsurile de protecţie pentru prevenirea infectării cu noul coronavirus SARS-CoV 2, cu toţii angajaţii;
– angajaţii vor purta, în mod obligatoriu, măşti de protecţie (medicale/non-medicale), mâinile vor fi igienizate ori de câte ori este nevoie;
– sunt monitorizate stocurile de materiale de protecţie la nivelul tuturor structurilor ANAF, fiind alimentate permanent;
– temperatura angajaţilor va fi măsurată zilnic, la începerea programului de lucru;
– sunt amplasate covoare dezinfectante la intrarea în fiecare unitate fiscală şi dispensere cu substanţe dezinfectante;
– punctele de acces în unităţile fiscale sunt dotate cu măşti pentru vizitatori şi soluţii pentru dezinfectarea mâinilor;
– spaţiile şi suprafeţele intens utilizate vor fi dezinfectate de mai multe ori pe zi, iar suprafeţele de lucru vor fi dezinfectate periodic;
– se menţine programul de lucru decalat pentru evitarea aglomerărilor la intrarea/ieşirea din incinta unităţilor fiscale şi pentru limitarea numărului de angajaţi prezenţi în acelaşi timp, în aceeaşi incintă;
– toate şedintele, întâlnirile cu participare extinsă se realizează în sistem video conferinţă, iar delegaţiile/deplasările angajaţilor sunt suspendate în perioada următoare;
– se va asigura o distanţă de minimum 1,5 metri între angajaţii care lucrează la birouri, orientate faţă-spate sau spate-spate;
– se va efectua săptămânal nebulizarea încăperilor climatizate cu recircularea aerului şi se va efectua dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului;
– se menţine munca la domiciliu pentru salariaţii care îşi pot desfăşura activitatea la distanţă, iar procesul de dotare a angajaţilor cu laptopuri/tablete va continua, în vederea creşterii procentului personalului care desfăşoară activităţi la distanţă;
– la intrarea în toate sediile este afişat, în continuare, materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanţă cu ANAF;
– se va extinde utilizarea semnăturilor digitale, la nivelul aparatului propriu şi al structurilor teritoriale ale ANAF;
– procesul de digitalizare a instituţiei este accelerat, în vederea extinderii capacităţii de furnizare online a serviciilor ANAF;
– vor fi înfiinţate, temporar, camere de primire destinate vizitatorilor;
– ghişeele/casieriile vor fi protejate cu plăci de plexiglas;
– vor fi organizate sensuri unice de intrare/ieşire a contribuabilor;
– este limitat, şi pe perioada stării de alertă, accesul în cadrul spaţiilor destinate contribuabililor, astfel încât să se evite crearea de cozi/aglomeraţie, stabilindu-se o distanţă de cel puţin 1,5 metri între persoane”, precizează ANAF. (M. CONSTANTINESCU)

Articolul precedentPurtarea măştii, triajul epidemiologic şi dezinfectarea mâinilor devin obligatorii
Articolul următorCertificatele de situaţie de urgenţă se pot obţine până la 15 iunie
ZCH News
Stiri din Neamt, Bacau, Suceava, Iasi, Botosani, Vaslui. Primul ziar regional din regiunea Nord Est.