adapost marcajMinisterul Afacerilor Interne (MAI) şi-a propus, din câte se pare, să facă ordine în domeniul protecţiei civile, cu o aplecare deosebită asupra problemei adăposturilor, unde, vorba lui Caragiale, stăm rău…

De aceea, MAI supune dezbaterii publice un proiect de hotărâre de Guvern pentru aprobarea categoriilor de construcții la care este obligatorie realizarea adăposturilor de protecție civilă, precum și a celor la care se amenajează puncte de comandă de protecție civilă.

Dacă se aprobă HGR, ar putea deveni obligatorii următoarele locaţii pentru adăposturi de protecţie civilă: “sedii ale autorităţilor şi instituţiilor publice locale  locale; clădiri cu destinaţia de comerţ, producţie sau depozitare; clădiri având destinaţia de birouri, financiar-bancară, de asigurări şi burse; clădiri având destinaţia pentru învăţământ, supraveghere, îngrijire sau cazare copiilor preşcolari, elevi, studenţi, bătrâni, persoane cu dizabilităţi sau lipsite de adăpost; clădiri având destinaţia de îngrijire a sănătăţii, cu paturi staţionare, indiferent de suprafaţa construită, şi dispensare şi policlinici; clădiri având destinaţia pentru cultură; clădire având destinaţia de primire turistică de tipul hoteluri, moteluri şi vile turistice; clădiri pentru telecomunicaţii; clădiri din categoria amenajărilor sportive închise; clădiri având destinaţia de gară, autogară şi aerogară; din categoria clădirilor de locuit colective; clădiri având destinaţia de lăcaşuri de cult şi spaţii de cazare aferente, accesibile publicului sau destinate vieţii monahale”.

Trebuie precizat că toate clădirile enumerate trebuie să aibă “aria desfăşurată mai mare sau egală cu 600 mp”. Excepţie fac amenajările sportive (care trebuie să aibă “capacitatea mai mare sau egală cu 400 locuri pe scaune, indiferent de aria desfăşurată”) şi lăcaşurile de cult (care trebuie să aibă “aria desfăşurată mai mare sau egală cu 300 mp, cu excepţia caselor parohiale”).

Punctele de comandă de protecţie civilă vor fi obligatoriu organizate în: “sedii ale autorităţilor administraţiei publice centrale; sedii ale prefecturilor/consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti; sedii ale consiliilor locale ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi ale consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti”

Textul este publicat și poate fi consultat AICI.

Propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate cu privire la acest proiect de act normativ sunt așteptate pe adresa de e-mail: [email protected], în termen de 20 de zile. (M. CONSTANTINESCU)

Articolul precedentColegiul Naţional ”Petru Rareș” are un nou director
Articolul următorÎN DEZBATERE Reguli noi la autorizarea port-armă
ZCH News
Stiri din Neamt, Bacau, Suceava, Iasi, Botosani, Vaslui. Primul ziar regional din regiunea Nord Est.