roman 01

Conducerea companiei județene Apa Serv spune că, până la finele lunii octombrie, încasările în Roman au mers mai bine decât în alte perioade. Cu toate acestea, mai există asociații care au datorii și de jumătate de miliard de lei vechi. Pentru acestea, o soluție, dar de moment, este încheierea unor grafice de eșalonare, însemnând obligativitatea achitării facturii curente și a unei părti din datoria mai veche. În momentul acesta nu se pune problema debranșării unor scări de bloc, spune conducerea companiei, dar, în același timp, se reamintește faptul că reprezentanții asociațiilor de proprietari pot face astfel încât să nu rămână fără apă și cei care sunt cu plata la zi.

“Din cele 86 de asociații din municipiu, 30 de asociații își achită factura în termenul legal de 45 de zile. Este un lucru remarcabil și apreciem efortul deosebit al reprezentanților acestor asociații. Din păcate, sunt și 14 asociații cu debite restante, din care cu 13 avem programe de eșalonare încheiate pentru a evita sistarea furnizării serviciilor. Menționez că încheierea unui program de eșalonare presupune asumarea unor obligații: de a se achita factura curentă și o rată din debitul restant notificat. În cazul în care programul de eșalonare nu este respectat, debranșarea poate surveni fără vreo notificare prealabilă. De aceea le reamintesc conducerilor asociațiilor să achite la timp facturile și să urmărească graficele. În mare parte, programele de eșalonare s-au respectat, în unele luni s-au apropiat de sumele ce trebuiau recuperate. Nu suntem absurzi, dar dacă nu recuperăm ceea ce am facturat este greu să realizăm continuitatea serviciului. Mai avem de încheiat un singur program de eșalonare cu asociația 43, pe care o așteptăm să semnăm graficul”, a declarat Marcela Tamaș, șef serviciu comercial Apa Serv zona Est.

Vina ar fi la asociaţii

Conducerea Apa Serv spune că o parte din vină o poartă reprezentanții asociațiilor de proprietari, deoarece nu găsesc soluțiile legale pentru a recupera sumele datorate de proprietari. “Nu eșalonarea este soluția, ci ea salvează situația în prima etapă. Aici trebuie să intervină munca reprezentanților asociațiilor. Mă refer la debranșarea individuală sau apelarea la un avocat sau mediator pentru recuperarea pe cale amiabilă a banilor. Am prefera ca președinții sau comitetul să ia această decizie și să-i debranșeze individual pe rău platnici. Altfel, noi vom debranșa întreaga asociație. O situație de acest fel am înregistrat-o la asociația 12B, acolo unde erau scări cu contor pe casa scării. Noi am debranșat întreaga scară deoarece relația contractuală între Apa Serv și asociație se rezumă la contorul de branșament, iar ce este pe scară este apanajul asociației de proprietari. Puterea de decizie privind debranșarea aparține președintelui și comitetului executiv”, a mai spus Marcela Tamaș.

Top plus şi minus

În topul asociațiilor bun platnice se numără: 40 (președinte Maria Ungureanu și administrator Delia Aniculăesei), 26 (președinte Gheorghe Lăpușneanu , administrator Niță Coadă), 42 (Constantin Enea și Olga Siia), 3 (Vasile Constan și Gabriela Bolog) și asociația nr 33 (Gheorghe Nechifor și Liliana Liță). La polul opus, cele 5 asociații rău platnice, însemnând că au facturi neachitate mai vechi de 3 luni sunt: 50 S – debit de  57.907 lei (președinte Radu Gherghel și administrator Mariana Botezatu), 52 – 54.443 lei (Gheorghe Ghimici și Daniela Băbuță), 28 – 50.989 lei (Vasile Samoilă și Elena Berariu) și 4 RM – 49.875 lei (președinte Geta Dimitriu). Cu două facturi restante, dar cu o sumă mare de recuperat de la datornici (60.143 lei) se mai află asociația de proprietari 13, condusă de președinte Gheorghe Moancă și administrator Marcela Achilioaie.

Conducerea Apa Serv spune că nu există o explicație de ce unele asociații sunt la zi cu plățile și altele nu, deoarece chiar în zonele cu multe probleme sociale, zona Mihai Viteazu sau Aleea Tudor Vladimirescu, cetățenii își achită facturile.

Claudia MATEI

1 COMENTARIU

  1. Asociatiile de locatarii trag de aceste datorii cu gandul ca se vor rezolva, fe unii dintre ei nu au timpul necesar pentru a se descurca cu toata birocratia. Pacat ca aceste datori apar si pe facturile celor care platesc.

Comments are closed.