Calorifere care nu au funcționat niciodată, geamuri sparte, mobilier de pe vremea bunicilor și promisiuni de mai bine, așa i-a întâmpinat școala pe elevii din Văleni. Pe ei nu-i prea trage inima să învețe, școala nu prea are ce să le ofere – la nivel de dotări.

Eforturi s-au depus și se văd. Pereții sunt proaspăt văruiți, curtea a fost curățată de bălegar și alte resturi, iar cadrele didactice le-au scris mesaje de încurajare la început de an școlar, dar elevii din Văleni vor învăța în continuare în săli încălzite doar cu sobă pe lemne, asta dacă localnicii (părinți sau nu ai celor care învață la școala din cartierul Pietrei) nu vor fura, din nou, lemnele din magazia școlii.

Holurile vor rămâne reci și sinistre în continuare, calorifele de pe culoar făcându-le, parcă, în ciudă celor mici. N-au funcționat niciodată și nici nu vor funcționa, ba mai pot fi și un real pericol la cum sunt fixate pe ziduri. În unele săli de clasă băncile arată decent, în schimb, în altele, sunt aceleași pupitre în care au învățat nu părinții, ci bunicii elevilor de azi, dacă or fi făcut școală. Au primit, în schimb, o donație de la Școala „Elena Cuza”, doar că nu se vor putea bucura de „noile” pupitre până ce nu vor trece printr-un proces de reparație capitală.

„Folosim cadrul metalic, pentru că e încă bun. Dar trebuie să facem rost de placaj și să vedem unde le reparăm”, ne-a spus un învățător de la Văleni.

În școală învață 130 de elevi. Sunt două WC-uri, două pisoare și două chiuvete, care trebuie să deservească atât elevii, cât și cadrele didactice. Cândva, au fost și panouri solare, acum mai sunt doar cioburi, pentru că elevii și-au exersat talentul la aruncat cu bulgări, talent care a lăsat multe urme și pe geamurile claselor. Oricum geamurile nu se deschid niciodată, pentru că nu mai au mânere. S-au scos ca să nu fure sau să nu le vină alte idei. Magazia nu are încă acoperiș întreg, fapt ce va înlesni încercările hoților din iarnă, de a fura lemnele.

Promisiuni sunt, cu speranță la fonduri europene, dar, tot ce speră cei din școală, este că vor fi investiții care să fie cu adevărat benefice elevilor, nu așa cum au fost caloriferele de pe holuri, care nu au funcționat niciodată. (Andreea AMARIEI)