Într-un studiu întocmit de experții locali și regionali în educația online se arată că în județul Neamț abia un sfert dintre școli utilizează platformele existente la nivel național.
Studiul a fost realizat în vederea pregătirii noului an școlar în condiții ce iau în calcul învățarea online dacă se va impune suspendarea cursurilor, după 14 septembrie, la apariția cazurilor de Covid. Din datele publicate, reiese că din cele 122 de școli din județul Neamț care au răspuns chestionarului, sunt 85 de școli care au activat și utilizează platformele naționale, iar 37 nu. Raportat la cele 321 de unități de învățământ, potrivit rețelei școlare pentru 2020-2021 publicată de Inspectoratul Școlar Județean Neamț, reiese că abia un sfert din școli activaseră platformele existente.
Cât privește cadrele didactice, sunt 3.114 care au răspuns că utilizează resursele online, dintr-un total de 5.043, în județul Neamț.
Datele sunt de la începutul lunii august și au fost adunate pe baza răspunsului dat de peste 91% dintre școlile de stat. Studiul a fost realizat în cadrul proiectului CRED: „(…) procedura de colectare a datelor va continua și în perioada imediat următoare. Totodată, vor fi întreprinse acțiuni concrete, la nivelul fiecărei unități de învățământ, astfel încât experții e-learning locali și regionali din cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” – CRED, cu suportul ISJ/ISMB, să acorde asistență și consultanță individualizată, pentru a fi instalate platforme educaționale în toate școlile din țară, în care condițiile actuale permit acest demers. Astfel, prin suportul și asistența experților e-learning la nivelul unităților de învățământ preuniversitar, în vederea desfășurării activităților de învățare online, prin formarea grupului țintă al proiectului – cadre didactice din învățământul primar și gimnazial – dar și prin stimularea schimbului de bune practici educaționale, proiectul „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” – CRED contribuie la demararea și desfășurarea, în bune condiții, a noului an școlar”.
Studiul a fost publicat de Ministerul Educației și Cercetării .
C.I.