0:00

Transport special pentru fabrica de airbaguri de la Roman

* Consiliul Județean a acordat licență de traseu firmei care a încheiat contract de navetă cu TRW
* transportatorii privați sunt supărați că li se încalecă traseele și stațiile

Firma care asigură transportul navetiștilor la fabrica de airbaguri TRW de la Roman a primit patalamaua care să-i permită efectuarea curselor speciale. Consiliul Județean i-a aprobat licență de traseu pentru efectuarea transportului public de persoane prin curse speciale, nu fără discuții și un început de scandal. În esență, SC Pristyl SRL are contract încheiat cu TRW Airbag Systems SRL, în baza căruia trebuie să ducă 24 de angajați, în trei schimburi, la și de la fabrică. Angajații sunt din vreo opt sate din vecinătatea Romanului. De aici și scandalul care se anunța, fiindcă, prin aceste curse speciale, sunt afectați operatorii care prestează transport județean de călători pe cele opt trasee. Așa susțin ei, așa au pledat inclusiv în cadrul ședinței în care consilierii au dat licență firmei Pristyl: ”Noi reprezintăm transportatorii de pe cele opt trasee, care suntem afectați. Firma Pristyl e înființată în noiembrie, iar TRW a ales Pristyl ca să execute aceste curse începând cu decembrie. Problema e că angajații TRW ajungeau până acum la serviciu cu cursele regulate care există. Iar această firmă execută deja curse pe aceste trasee, deși nu avea licență. Dl. Ionuț Pricopie le-a făcut să fie transport special. Noi am făcut adresă la Consiliul Județean, la Poliție, la ISCTR (Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier – n.r.)… Noi avem poze că ia oameni din stații și umblă cu plăcuțe de «Ocazional», de 3 ori pe zi, de luni până sâmbătă. Eu știu că, înainte de a te apuca de transport, ai nevoie de aprobări, de licență…”

Dan Manoliu, vicepreședinte al CJ Neamț, care a avut deja întâlnire cu transportatorii supărați, a explicat că s-a primit sesizarea lor, că s-au făcut verificări, iar ”Pristyl a fost găsit cu foi ocazionale, de la ARR”. ”Consiliul Județean nu are niciun sistem de sancționare, ci doar verifică și anunță mai departe ARR, poliția și ISCTR-ul. Când ați făcut dvs. reclamația, din punctul de vedere al Consiliului Județean, a fost găsit cu foi ocazionale. Poate așa erau cursele, nu avem de unde ști noi”, a completat Manoliu, adăugând că sigur nu erau curse speciale, fiindcă Pristyl nu avea licență pentru cursă specială, a obținut-o abia în ședința de pe 2 decembrie.

În fața insistenței transportatorilor de a se lua măsuri împotriva firmei Pristyl, președintele Constantin Iacoban a dispus alcătuirea unei mini-comisii, cu consilieri județeni romașcani, care să verifice în primul rând dacă navetiștii TRW sunt mulțumiți de cum fac drumul la și de la serviciu. ”Eu vă înțeleg, ca business, dar noi nu rezolvăm acest tip de probleme aici. Dacă oamenii sunt mulțumiți, dacă firma este mulțumită de serviciile acestei societăți… Interesul nostru este ca aceia care ajung la fabrică să fie mulțumiți, să plătească puțin sau deloc, să aibă posibilitatea de a ajunge la serviciu”, a spus Iacoban.

Nici măcar argumentul invocat de unul din competitori, că el ar face traseul cu 3.000 de lei în vreme ce Pristyl prestează pentru 48.000 de lei, nu l-a îmbunat pe șeful CJ Neamț, considerând, pe bună dreptate, că acest aspect ține de relațiile contractuale ale TRW. În schimb, Constantin Iacoban a cerut consilierilor să verifice nu doar gradul de satisfacție al navetiștilor, ci și dacă se confirmă reclamația cum că aceștia ar fi luați din stațiile de transport public județean. Legal, așa ceva n-ar fi permis. Pe de altă parte, o marjă de doi metri mai la stânga sau mai la dreapta stației e destul de greu de identificat. Oricum, a rămas ca mini-comisia de verificare să anunțe în plen ce a descoperit.

Dana OSTAHIE

Articolul precedentHoţ prins în şifonierul victimei
Articolul următorŢâţă – 2 ani de închisoare pentru bătaia din Cafe Latino