pietricica turism

autostradaAutostrada A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni mai face un pas teoretic prin jungla hârtiilor și, în luna octombrie, va intra în faza licitației pentru documentația tehnico-economică.

Potrivit declarațiilor făcute de Cătălin Homor, șeful Companiei Naționale de Drumuri și Autostrăzi din România, într-un interviu acordat Hotnews.ro, ”parte a autostrăzii mai mari A8 Târgu Mureș – Iași, documentația pentru SF și proiectare va fi depusă în SEAP în această toamnă”.

Târgu Neamț – Iași – Ungheni, sectorul de autostradă dinspre nordul Moldovei, va fi lansat în octombrie în licitație pentru SF, proiect tehnic și autorizație de construcție. Moldova va fi câștigătoarea acestei sesiuni. Nu există nici un impediment să lansăm, ceva care să nu țină de companie”, a detaliat Homor, citat de aceeași sursă.

După cum stă scris în master planul de transporturi, autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni ar urma să aibă 135 kilometri lungime și costuri pe la 1,1 miliarde de euro. Traseul se află pe harta TEN-T Core și e considerat eligibil pentru finanțare europeană nerambursabilă.

Tot Cătălin Homor, în același interviu, a precizat că ”în următoarele două săptămâni va fi plasată pe SEAP licitația pentru documentația aferentă – Studiu de Fezabilitate și proiectare – pentru traseul Ploiești – Buzău – Bacău, iar tronsonul Bacău – Pașcani va fi lansat probabil în licitație în luna octombrie”.

Speranța (tuturor) este ca, de data aceasta, anunțul să fie cu noroc, întrucât CNADNR anunța licitația aceasta și în aprilie, cu termen iunie, și toată lumea a văzut ce (nu) s-a întâmplat. Directorul CNADNR a explicat că a intervenit ”un decalaj în prepararea documentelor”. Acum, se pare că documentația este gata și licitația pe SEAP va avea în vedere Studiul de Fezabilitate, proiectul tehnic și autorizația de construire, ca ”pachet” integrat, iar din SF va rezulta dacă autostrada va rămâne autostradă sau va deveni drum expres pe ruta Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani. Având indicativul A7, ruta ar urma să aibă aproape 330 km și ar trebui să preia traficul pe ruta nord-sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din Moldova, în prezent făcut pe DN2, drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat, pe care șoferii îl folosesc ca pe o altă bandă de circulație.

În prezent, din A7 se face doar un segment mic, suprapus cu centura Bacăului, unde constructorul a intrat de curând, iar proiectul prevede ca, pe 16 km din cei 30 ai centurii, să se facă și corpul viitoarei autostrăzi, precum și intersecțiile corespunzătoare,lucrări care vor permite totuși traficul pe o cale și pe câte o bandă de circulație în ambele sensuri. (D.O.)

 

 

1 COMENTARIU

  1. Doar promisiuni electorale! Toți candidații la parlamentare se vor lauda cu realizarea autostrăzii (cel puțin demararea documentatiilor), însă nu se va concretiza nimic! După alegeri, vom mai auzi ceva de A8 în următoarea campanie electorala, dar de realizat nici în 2 decenii nu se va misca macar o piatra!

Comments are closed.