Toti managerii, indiferent ca sunt conducatori de companie multinationala, nationala sau al unei afaceri mici, isi doresc sa fie competitivi in domeniul in care activeaza. Insa foarte multi dintre acestia nu stiu ce pot face pentru a atrage si pentru a retine oameni dedicati, astfel incat acestia sa fie productivi si sa performeze la maximum.

Performanta in munca a angajatilor depinde in mod direct de conditiile oferite de societate. Astfel, cu cat strategiile managerului vor fi clar definite, iar acesta va reusi sa le puna in aplicare, cu atat salariatii se vor simti mai motivati.

Care sunt principalii factori de stres? Ce solutii are un manager?

  1. In primul rand, performanta in munca depinde de conditiile de care un angajat beneficiaza.

De aceea, fiecare manager in parte trebuie sa faca tot ce tine de sine si sa acorde tuturor salariatilor cele mai bune conditii. Acestea nu se refera numai la calculatoare performante sau telefoane de serviciu acolo unde este cazul, ci se incepe de la cele mai mici detalii. Astfel, angajatii trebuie sa aiba necesarul la baie, sa li se asigure conditiile de igiena, sapunul si chiar hartia igienica. Toate trebuie sa fie neaparat cumparate in cantitati mai mari, intrucat sediile de birouri au un trafic mare de persoane. In zilele noastre, exista societati care distribuie consumabile persoanelor juridice, comenzile facandu-se online sau telefonic. De exemplu, se poate comanda hartie igienica pe Sanito.ro, iar aceasta vine ambalata in baxuri.

Un alt aspect ce trebuie rezolvat vizeaza aerul conditionat. Este extrem de important ca pe timp de vara angajatii sa beneficieze de acesta pentru a putea lucra in conditii bune. Instalarea trebuie sa se faca din timp, iar pentru a beneficia de cele mai bune oferte un manager trebuie sa caute aparat aer conditionat pe www.rombiz.ro si sigur va gasi solutia ideala pentru locul unde salariatii sai isi desfasoara activitatea.

  1. Apoi, fiecare angajat trebuie sa aiba sarcinile bine trasate si sa stie exact ce are de facut.

Unii angajati se simt stresati din cauza ca au prea multe sarcini, iar unele dintre ele sunt neconforme cu pregatirea lor. Tocmai din aceaste cauze randamentul nu este cel dorit. Pentru ca discutiile si situatiile stresante sa fie evitate, un manager trebuie sa distribuie sarcinile salariatilor in conformitate cu pregatirea lor si pentru cele specifice fie sa apeleze la cursuri de pregatire, fie la firme specializate. Cu ajutorul celor din urma, conducatorul fimei va avea siguranta ca munca prestata este permanent conform legislatiei in vigoare, iar un angajat se va ocupa exclusiv de indatoririle sale. De exemplu, pentru ca documentele sa fie corect arhivate, un manager poate alege servicii de arhivare prestate de Stefadina.ro si astfel va evita posibile amenzi, mai ales daca un simplu angajat, fara atestat, avea aceasta indatorire.

  1. Un alt factor de stres poate fi integrarea dificila in cadrul unui colectiv.

Cu cat o echipa este mai unita, cu atat performantele sunt mai mari. Numai odata ce un manager va intelege ca are nevoie de un colectiv omogen, care sa se completeze foarte bine si care sa vina tot timpul cu idei inovative va reusi sa aiba niste angajati mai putin stresati. De aceea, este extrem de important ca el sa faca tot ce ii sta in putinta pentru ca noii angajati sa se integreze rapid in cadrul unei echipe deja formate si sa nu il lase singur. De altfel, dezbinarea echipei le poate cauza stres angajatilor, mai ales daca lucrau in acea formula de mult timp. In acest scop, administratorul trebuie sa isi motiveze tot timpul salariatii si sa mearga inainte impreuna, astfel incat munca lor sa fie productiva.

  1. Relatia cu superiorul direct trebuie sa fie excelenta.

Oamenii nu se simt bine in momentul in care team-leader-ul are o atitudine de superioritate evidenta si nu accepta nicio idee din partea lor. Un manager trebuie sa aleaga cu mare grija persoanele pe care le pune in pozitii de conducere, pentru ca acestea pot influenta extrem de mult starea de spirit a celorlalti angajati.

  1. Salariul prea mic afecteaza viata personala si profesionala.

De departe, unul dintre factorii care influenteaza cel mai mult starea de spirit a angajatilor este salariul. Cu cat acesta este mai mare, cu atat angajatii vor avea un nivel de trai mai ridicat si nu se vor gandi tot timpul la ce trebuie sa mai faca pentru a castiga mai mult. Odata ce vor scapa de aceasta grija, ei se vor putea concentra exclusiv pe ceea ce au de facut. De altfel, este demonstrat faptul ca angajatii prost platiti sunt mai putin motivati si nu aloca acelasi interes sarcinilor. Ei devin delasatori in timp si incep sa isi caute noi job-uri, provocand instabilitate daca sunt oameni de baza in echipa.

Prin urmare, reducerea stresului la locul de munca depinde numai de manager. Odata ce acesta le va pune la dispozitie toate conditiile necesare unui loc de munca decent angajatilor, le va trasa sarcini exacte, bazate pe pregatirea lor va reusi sa diminueze starea apasatoare resimtita de acestia. De asemenea, salariul prea mic, relatia cu superiorul si integrarea dificila intr-un colectiv reprezinta factori care influenteaza performanta si productivitatea angajatilor.