pietricica turism

bacalaureat 02

Simularea națională pentru examenul de Bacalaureat a arătat ca o luptă a mediocrității. În Neamț, notele de 4 au fost „specialitatea casei”. La general, cinciul (5) izbăvitor a arătat ca un prag greu de atins pentru cei mai mulți liceeni nemțeni. În premieră, anul acesta, au participat la simulare și elevii de clasa a XI-a, dar aceștia nu au „demonstrat” altceva decât că e prea devreme pentru ei să arate un minim interes pentru examenul vieții care îi așteaptă peste un an. Că au făcut act doar de prezență o arată rezultatele centralizate de Ministerul Educației Naționale. Peste 53% s-au încurcat la Limba și literatura română, nereușind să treacă de nota 5. La Matematică și Istorie, mai mult de 63% din elevii evaluați au picat cu note sub 5.

Cei de clasa a XII-a nu au putut demonstra nici ei că sunt mai pregătiți față de colegii lor. De nota 5, elevii nemțeni au trecut doar la Limba și literatura română (cca. 58%) și la proba la alegere a profilului (aprox. 57%). La proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie)rezultatul a fost unul dezamăgitor: 44,78% au luat note peste 5. O medie a rezultatelor de la BAC ar scoate la iveală un procentaj și mai mare al nepregătiților care au nevoie de media 6 pentru a putea pune mâna pe una din cele mai importante diplome.

Ministerul Educației spune că „scopul organizării simulării probelor scrise de Bacalaureat este, pe de o parte, familiarizarea elevilor cu rigorile acestui tip de examen, iar pe de altă parte, de a ajuta elevii să conştientizeze nivelul de pregătire, înainte de Bacalaureat, şi de a lua măsuri în consecinţă pentru îmbunătăţirea rezultatului final.”

Profeții despre „lapte și miere”

În pofida rezultatelor, de la IȘJ Neamț, „generalul” preconizează rezultate mai bune pentru liceeni, pe motiv că nu aceasta este adevărata valoare.

Chiar dacă media pe județ se încadrează în media generală pe țară, sunt nemulțumit deoarece știu că valoarea elevilor nemțeni este superioară acestui rezultat. Sunt convins că la examenul propriu-zis, ținând cont de efortul pe care elevii îl vor depune și de activitățile remediale, rezultatele vor fi superioare”, a declarat prof. Viorel Stan, inspector școlar general al IȘJ Neamț.

Rezultatele obţinute la simulările naţionale din anul şcolar 2013-2014 nu vor fi trecute în catalog, dar sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

Marian TEODOROF