pietricica turism

Având în vedere apropierea sărbătorilor, perioadă în care cluburile și discotecile vor organiza petreceri cu un număr mare de participanți, inspectorii de prevenire din cadrul ISU Neamț au făcut controale în aceste unități, în fiecare week-end din luna noiembrie.

“Pe timpul acestor controale, inspectorii de prevenire au identificat 42 neconformități, dintre care 4 au fost remediate pe timpul verificărilor. Neregulile constatate în teren au fost sancționate cu două amenzi contravenționale, în cuantum de 3.500 lei și 23 avertismente”, a precizat slt. Adrian Rotaru, purtătorul de cuvânt al ISU Neamț.

Nicăieri nu au fost găsite deficiențe atât de grave încât să se impună oprirea funcționării. Amenda cea mai mare, de 2.500 de lei, a fost aplicată administratorului unui club din Piatra-Neamț, care nu avea niciun angajat cu atestat de cadru tehnic, adică acea persoană care să facă verificările interne și să instruiască personalul, și nici nu încheiase vreun contract de prestări servicii în acest sens. Amenda de 1.000 de lei a fost încasată de administratorul unui club din Roman, care avea personal tehnic, dar nu-și făcuse treaba. Avertismentele, aplicate unor discoteci și cluburi din Borlești, Zănești, Podoleni, Dumbrava Roșie, Ștefan cel Mare, Moldoveni, Văleni, Rediu și Cîndești au fost pentru neafișarea instrucțiunilor de securitate la incendiu pentru mașinile de gătit, neafișarea planului de evacuare, expirarea termenului de verificare a instalației electrice, lipsa buletinului de verificare a instalației de detectarea a incendiului sau depășirea termenului de verificare/întreținere a coșului de fum al centralei termice. S-au mai găsit, de asemenea, câte o lampă de siguranță care nu funcționa sau becuri cu filament incandescent folosite în magaziile de materiale, fără să fie protejate cu globuri din sticlă. O parte din deficiențe, 4 la număr, inclusiv niște uși duble care se deschideau spre interior și au fost demontate în timpul controlului, s-au rezolvat pe loc. Restul trebuie remediat în termen clar stabilit. Iar locurile de fumat pentru personal trebuie amenajate la distanță de minimum 10 metri față de orice material combustibil și dotate cu scrumiere, vase cu apă sau lăzi cu nisip.

“Pompierii au desfășurat activități de instruire pe linia prevenirii situaţiilor de urgenţă cu persoanele responsabile din cadrul acestor localuri publice, asupra modalităţilor practice de evacuare a utilizatorilor, materialelor şi asigurarea primei intervenții în caz de incendiu”, a mai precizat slt. Adrian Rotaru. “Pentru perioada următoare, IGSU va intensifica acțiunile de prevenire și va asigura prezența echipajelor de intervenție la evenimentele de amploare, în care sunt așteptați un număr mare de cetățeni, pentru realizarea rapidă a unor dispozitive operative în cazul apariției unor situații de urgență”. (C.M.)