Învățământul online a fost reglementat prin Ordinul 4135 din 22 aprilie 2020, iar acum urmează să fie stabilite noi atribuții în fișa postului cadrelor didactice. Inclusiv modalitatea de monitorizare a profesorilor ce predau și evaluează online încă nu a fost stabilită.

Până ce noile reglementări vor apărea, inspectorul școlar general Mihai Obreja a declarat că acesta a fost mesajul ministrului Monica Anisie la videoconferințele de zilele acestea: „Noi monitorizăm rapoartele și vom discuta cu directorii: fiecare inspector are în monitorizare 5-6 unități școlare. Astăzi a mai fost o videoconferință cu inspectorii școlari și am mai clarificat câteva lucruri, inclusiv câteva atribuții pe care le vor avea dumnealor (n.n. – directorii de școli), inclusiv să creeze suport, să genereze teste de antrenament, să-i angajeze pe cei din consiliul consultativ al disciplinei, pe profesorii metodiști, să vină cu propuneri pentru perioada de după, pentru examene. În zilele care urmează voi fi față în față, în sistem de videoconferință cu toți directorii, întâi cu cei din urban, pe colegii și școli gimnaziale, apoi cu cei din rural și împreună o să stabilim o serie de lucruri. Dar, ei au autonomie, fiecare știe la școala lui care sunt problemele și trebuie să identifice soluții. Ordinul se aplică, deja. Se modifică și fișa postului și așa rămâne și pe viitor, profesorii sunt obligați să desfășoare și activități online”, a precizat șeful Inspectoratului Școlar Județean Neamț.

(C.I.)

2 COMENTARII

  1. Am citit de mai multe ori acest articol. Eu înțeleg că în acest moment cel mai important este ca birocrații din inspectoratele școlare și ministere să-și justifice existența. Pardon, salariile! Toată istoria asta cu ordinul ministrului educației seamănă cu reclama aceea tâmpită cu “zboară, puiule, zboară!” Zburăm, dacă vă face plăcere! Dar măcar o parașută să avem.
    După mai bine de o lună de teme în tandem cu copilul din dotare, acasă, îmi permit să le dau o sugestie domnilor specialiști din domeniul educației: revizuiți programa școlară! Ganditi-va serios la ce trebuie să știe un copil la o anumită vârstă și scoateți balastul inutil din programă și din manuale! De 30 de ani ne mințim ca avem un învățământ performant care scoate olimpici și savanți numai buni de exportat. Dar, ce sa vezi? Analfabetismul funcțional a ajuns la cote alarmante! Cu cei care nu sunt savanți înnăscuți ce facem, domnilor inspectori, și metodiști, și miniștri?

Comments are closed.