salvamont interventie 02Seviciul Salvamont Neamț a primit acreditare, pe o durată de 5 ani, pentru a desfășura activități de prevenire a accidentelor montane și de salvare în munți, cât și de atestare a capacității operaționale pentru 3 formații. Printr-o adresă oficială, Mircea Opriș, președintele Asociației Naționale a Salvatorilor Montani din România, l-a felicitat pe șeful Consiliului Județean Neamț, dar i-a atras atenția asupra condițiilor pe care trebuie să le respecte: creșterea numărului de salvatori angajaţi la minim 12, modernizarea Bazei de Intervenție Dochia și a heliportului, înfiinţarea de baze salvamont în zona Cheile Bicazului – Hăşmaş, completarea baremului de dotare cu echipamente de intervenţie (tărgi de salvare, trepied şi troliu de salvare), prim ajutor medical (defibrilatoare şi aparatura respiraţie, deplasare şi transport mecanizat (ATV, UTV) și înființarea unui compartiment distinct în cadrul serviciului cu salvatori din mediul subteran. Toate aceste lucruri trebuie puse la punct până în semestrul al doilea al anului 2018.

”Suntem deosebit de mândri că ne aflăm între primele servicii care au obținut acreditarea, ceea ce din punct de vedere profesional ne obligă și mai mult”, a declarat Raul Papalicef, șeful Serviciului Salvamont Neamț. ”Sperăm ca noua conducere a CJ Neamț să înțeleagă importanța actului pe care îl avem de îndeplinit și anume protejarea și salvarea vieții celor ce vizitează, lucrează sau trăiesc în zona montană a județului Neamț și să ne susțină în continuare. Din păcate, nu toate județele au reușit să îndeplinească toate criteriile cerute, zona Moldova stând și la acest capitol cel mai prost. Bacăul a obținut o acreditare pe termen foarte scurt de numai 2 ani, iar Suceava și Vrancea nu au obținut-o deloc”. (C.M.)