0:00

Reacții la articolul „Contract de tip mafiot Troleibuzul – Transmoldavia, ZCH NEWS - sursa ta de informații

„E posibilă sesizarea organelor de anchetă”

* declaraţia aparţine preşedintelui CJ Neamţ, Culiţă Tărâţă

* ”Acest material de presă va constitui temă de discuție în următoarea ședință AGA”, a spus şi consilierul judeţean, Adrian Bourceanu

În ediția de ieri a ziarului nostru am prezentat in extenso contractul dintre Transmoldavia SA și Troleibuzul, societatea comercială subordonată Consiliului Județean. Contractul, care conținea date false și incomplete cu privire la societatea care intra în colaborare cu Troleibuzul a generat reacții, întâlniri și discuții. Pe parcursul zilei am încercat să luăm contact cu o serie dintre cei implicați  în activitatea de la Troleibuzul.

Prima reacție am solicitat-o de la Emilia Arcan, vicepreședinte al Consiliului Județean, care are în atribuțiunile de serviciu monitorizarea  S.C. Troleibuzul SA: ”Am citit materialul și, din start, vreau să vă spun că nu sunt de acord cu încălcarea legii. Cine a greșit trebuie să răspundă. Am fost la Troleibuzul, am văzut documentele și am cerut ca imediat să fie reziliat contractul respectiv. Am vorbit și cu domnul președinte al Consiliului de Administrație, domnul Năstase și l-am întrebat cum a fost posibilă, la marea experiență pe care o are domnia sa, încheierea unui contract fără o documentare prealabilă, cu informații despre firma respectivă. Mă întreb retoric, ce au făcut cei din AGA și CA, cum au analizat lucrurile și de ce s-a făcut acest contract pe genunchi… Domnul Năstase a spus că era presiune mare, că de la 1 ianuarie trebuiau operate traseele și că aceasta era soluția de a nu pierde traseele. Am întrebat de ce nu s-a discutat și cu alte societăți și nu am primit un răspuns clar. Repet, am cerut rezilierea contractului și întrunirea de urgență a CA-ului și a AGA, unde să fiu chemată și eu și aștept soluții concrete. Asta în contextul în care legea nu permite transmiterea licențelor, așa cum s-a scris și în ziarul dumneavoastră. O să urmăresc cum decurg lucrurile și foarte repede vom intra în legalitate”.

„E posibilă sesizarea organelor de anchetă”

Culiță Tărâță, președintele Consiliului Județean Neamța avut o reacție seacă: ”Am solicitat puncte de vedere din partea membrilor Consiliului de Administrație și AGA și în funcție de acestea este posibilă sesizarea organelor de anchetă”.

Consilierul județean Adrian Bourceanu, membru în AGA de la Troleibuzul a citit articolul și a conchis: ”Acest material de presă va constitui temă de discuție în următoarea ședință AGA. Vom vedea exact cine a greșit, dacă a greșit și vom cere explicații scrise de la toți cei implicați. Evident că vom ține la curent opinia publică cu privire la derularea evenimentelor, cu atât mai mult cu cât este vorba despre un serviciu public foarte important”.

Ion Năstase, președintele Consiliului de Administrație de la Troleibuzul SA a declarat: ”Nu am multe lucruri să vă spun, vineri va fi convocat Consiliul de Administrație și probabil și AGA și se va hotărî ce este legal și corect. A fost, din punctul meu de vedere, o eroare în contract, acesta este întocmit pe S.C. Transmoldavia SA, societate aflată în faliment. Eu, din câte cunosc membrii CA, nu cred că au interese în legătură cu contractul respectiv și am încredere în ei”.

Nadia Năstase, directoare societății și cea care a semnat contractul nu a dat nici un răspuns, deși a promis că va veni cu o explicație foarte curând.

Valentin BĂLĂNESCU

Reacții la articolul „Contract de tip mafiot Troleibuzul – Transmoldavia, ZCH NEWS - sursa ta de informații

CĂTRE CONSILIUL JUDEȚEAN NEAMȚ

DOMNULE PREȘEDINTE,

S.C. PATRU PLUS TRANS S.R.L., cu sediul în Piatra Neamț, str. Burebista nr. 7, bl. L4 – 44, cod fiscal RO6108568, J27/1368/1994, reprezentată prin Munteanu Costel, în calitate de administrator unic, vă aducem la cunoștință următoarele:

Începând cu data de 01.01.2014, un număr de 15 trasee din programul județean de transport 2013-2015 a fost atribuit în mod direct către S.C. TROLEIBUZUL S.A., societate care aparține Consiliului Județean Neamț.

De asemenea, până pe data de 31.12.2013, societatea noastră a fost deținătoarea licenței de traseu pe ruta Piatra Neamț-Făurei, traseu care a fost dat spre atribuire directă către S.C. TROLEIBUZUL S.A.

Spre marea noastră surprindere, am constatat că începând cu 01.01.2014, acest traseu, ca de altfel și celelalte 14 trasee sunt efectuate de către S.C. TRANSMOLDAVIA S.A., societate care se află în insolvență, și drept pentru care nu a putut participa la licitația județeană de trasee.

Întrucât S.C. TROLEIBUZUL S.A. a solicitat aceste trasee, era de bun simț să se îngrijească ca până pe data de 01.01.2014 să ridice licențele de traseu de la Autoritatea Rutieră Română – Neamț urmând ca imediat după 01.01.2014 să efectueze aceste trasee cu autobuzele proprii.

Întrucât eram direct interesați de acest traseu Piatra Neamț – Făurei, am aflat că S.C. TROLEIBUZUL S.A. a încheiat în data de 17.12.2013 un contract de colaborare și asociere cu S.C. TRANSMOLDAVIA S.A., depunând la Consiliul Județean cu nr. de înreg. 4421 în data de 24.12.2013, precum și adresa societății S.C. TRANSMOLDAVIA S.A. nr. 417 din 24.12.2013, în care aduce la cunoștință parcul auto pe care îl deține.

Toate celelalte trasee aparținând S.C. TROLEIBUZUL S.A. în momentul de față le efectuează S.C. TRANSMOLDAVIA S.A.

Nu știm temeiul legal prin care societatea Consiliului județean S.C. TROLEIBUZUL S.A., finanțată de către Consiliul județean, poate să încheie un contract de colaborare și asociere cu o firmă care este în insolvență și care nu are nicio clauză juridică și nici ce a stat la baza alegerii acestei firme întrucât există și alte firme de transport autorizate.

De menționat faptul că acei consilieri care au avut inițiativa de atribuire directă din programul județean de transport a acestor trasee nu au luat în calcul că pentru cele 15 trasee era necesar un număr de 20 de autobuze, iar S.C. TROLEIBUZUL S.A. deținea un număr de 17 autobuze total, din care doar 5 erau disponibile pentru traseele mai sus menționate, neputând efectua aceste trasee. (Aceste autobuze nu au voie să se defecteze niciodată).

Aș vrea să fie întrebați consilierii județeni TOMULEȚ CRISTIAN și VASILOIU GHEORGHE, care, în timpul ședinței, atrăgându-li-se atenția că este ilegal, au afirmat că își asumă răspunderea.

Se vede clar intenția, și manevrele din culise prin care o societate aflată în insolvență vrea să efectueze trasee într-un mod fraudulos, eludând legea.

Vă rugăm să anulați acest contract cu nr. de înreg. din. 24.12.2013, iar dacă S.C. TROLEIBUZUL S.A. nu poate efectua aceste trasee să fie scoase la licitație și adjudecate de către cei care pot efectua aceste trasee.

Vă atașăm în original și ziarul Ceahlăul nr.183 din 06.01.2013, care prezintă situația mult mai amplu.

Vă mulțumim!

Data: 06.01.2014

Administrator

Munteanu Costel

Articolul precedentRamona Raţă – Rodica Murguleţ/ Bucuria revederii
Articolul următorSpitalul Târgu-Neamț dat în judecată de un angajat

2 COMENTARII

  1. Noroc ca mai scrieti dv d-le Balanescu, ca altfel la noi in judet si la municipiu, ascunderea kktului sub pres a devenit o arta! Daca tot le dati mura’n gura si munciti mult facand investigatii si decantand probe, normal, logic si deontologic, ar trebui sa incasati dv banii care le sunt atribuiti celor din C.A TROLEBUZUL, fiindca ei bat campii cu mare gratie! Dar bine ca pana la urma s-a autosesizat cineva si vor rezilia aceste contracte oneroase, astfel, munca dv nu a fost in zadar! In rest somn usor in CJ, C.A-urile AGA societatilor….pline de specialisti cosmopoliti!

  2. D-le Balanescu scrieti si despre spaga zilnica pe care sunt nevoiti sa o plateasca la URBTRANS transportatorii de persoane din oras. Cam 10 euro/masina/zi incaseaza fara acte cei de la URBTRANS. La cate microbuze circula in oras zilnic, se strang bani buni intr-o luna. Acesti bani insa se regasesc in pretul biletelor si ajung in buzunarul primarului si gastii lui.

Comentariile sunt închise.