Serviciul Județean de Ambulanță trece în subordinea ISU, așa cum s-a stabilit printr-un ordin al comandantului acțiunii. Dr. Raed Arafat a precizat, aseară, în declarația de presă, că al treilea ordin din 29 martie aplică ce s-a stabilit odată cu Decretul prezidențial 195 de instituire a stării de urgență. Este vorba despre coordonarea operațională a serviciilor de ambulanță de către inspectoratele pentru situații de urgență județene și al municipiului București, pe perioada stării de urgență. „A fost clarificat modul în care Inspectoratul pentru Situații de Urgență vor fi coordonatoarea activității Serviciului de Ambulanță, faptul că inspectorul general al IGSU poate emite ordine obligatorii și pentru serviciile de ambulanță”, a declarat comandantul acțiunii.
Forțele necesare unei misiuni vor fi stabilite de șeful ISU, care decide utilizarea resurselor SAJ în cazul când autospecialele SMURD sunt indisponibile 6 ore. Tot șeful ISU poate decide reorganizarea pe 2 ture a activității SAJ: „Dintre cele mai importante aspecte, câteva ce intră în competența inspectorului șef al ISU județean sau municipiului București pentru a le institui dacă e nevoie: efectuarea manevrei de forțe în zona de responsabilitate, în funcție de nevoile operative a ambulanțelor SMURD sau cele ale SAJ; înlocuirea temporară a resurselor SMURD din subunitățile de pompieri, când acestea sunt indisponibile tehnic sau operativ mai mult de 6 ore, cu autospeciale din cadrul SAJ, după consultarea managerului SAJ și a medicului șef SMURD; sau completarea echipajelor SAJ, în caz de necesitate, cu paramedici din cadrul ISU. Inspectorul șef al ISU poate decide modificarea modului de desfășurare a activității SAJ și a turelor și reducerea turelor în 2 ture și stabilirea personalului pe fiecare din cele 2 ture, dacă acest lucru devine necesar”, a mai declarat dr. Raed Arafat. (ZCH.NEWS)