0:00

Propunere de modernizare a unui drum judeţean, ZCH NEWS - sursa ta de informații

* modernizarea integrală a acestui drum ar scurta, pentru camioane, cu 80 km drumul spre Toplița și Târgu Mureș și cu vreo 60 km spre Brașov, ocolindu-se Cheile Bicazului

De mai mulți ani se tot discută despre modernizarea unui drum județean, foarte încurcat, situat pe teritoriul județelor Neamț și Harghita. Este vorba de  DJ 127A. În fapt, drumul, oficial, are următorul traseu: Tulgheș – limita județului Neamț, cu intrare și ieșire din comuna Bicazu Ardelean, apoi apare o întrerupere din cauza naționalului care duce la Gheorgheni, în schimb continuă din centrul comunei Bicaz Chei, traversează satele Ivaneș, Dămuc, Huisurez și urmează în Harghita prin punctele Puntea Lupilor, Poiana Fagului și Valea Rece.

Ei bine, acest drum montan sută la sută, din inițiativa președintelui Culiță Târâță, va fi asfaltat în viitor în colaborare cu partea harghiteană doar pentru sectorul Dămuc – Huisurez – Valea Rece, din dorința de a asigura condiții mai bune locuitorilor din satul Huisurez, dar și pentru dezvoltarea turismului.

Regretul nostru este că decenii de-a rândul acest drum, cu patru sectoare, două în Neamț și tot atâtea în Harghita, nu are asfalt la această oră decât pe două mici porțiuni din județul nostru. Modernizarea integrală a acestui drum ar scurta, pentru camioane, cu 80 km drumul spre Toplița și Târgu Mureș și cu vreo 60 km spre Brașov, ocolindu-se Cheile Bicazului. Și asta, în condițiile în care pe drumul dintre Bicaz și Poiana Largului trasportul greu este sistat. Mai mult, autocamioanele de la Roman și Piatra Neamț, ca să ajungă în Ardeal, trebuie să facă un ocol de vreo 80 de km prin Târgu Neamț și Poiana Largului. Însă, o scurtare a traseului prin Bicazu Ardelean (Telec  – Valea Jidanului – Tulgheș) ar produce economii uriașe transportatorilor în cursul unui an, iar singura și sigura variantă de finanțare este accesarea unui program European, pentru sectorul Bicazu Ardelean -Tulgheș, în care să fie implicate cele două consilii județene. Dacă tot s-a făcut primul pas anul trecut, de ce nu s-ar mai face unul, din care ar avea de câștigat toată lumea? (C. NEGRU)

Articolul precedentPietrenii, risipitori cu mâncarea
Articolul următorReorganizare prin selecție la Urban

1 COMENTARIU

  1. sa nu crezi ce ti spun acum , vorbele i mi sunt doar vant nebun ! SA nu crezi NIMIC , IRIS , CE SISTARE intre Bicaz si POIANA largului , nu circula cei care tin la masina , camion, care e proprietatea lui si nu vrea sa l agate pe jos ,mergand de a coasta , dar restul cei care cara lemne , aia de la GORJ , de cara apa de la borsec , stau ei la intrarea in borsec , tir volvo cele mai multe gj 00 PIN , alea pe unde merg ? prin aer in viziunea unora ! DECENII de a randul , AIUREA , BICAZ IZVORUL MUNTELUI DURAU ce a stat si acela decenii , vrajeala , a stat 3 anisori , cat a fost PNC la organizare , a se citi PARCUL NATIONAL CEAHLAU , trei ierni in care sa deteriorat, dupa care a venit decizia sefului CJ PRUTEANU, la redeschis circulatiei publice , dupa ce in prealabil au imprastiat 2 ,3 masini de balastru prin gaurile aparute si au consolidat o bucata din el , PACAT de betonul care sa turnat ! acum e ca si inchis datorita STARII lui , era bun ,se afla intr o stare mai buna si cel de la BICAZ la POIANA , omorati voi banisorii ,cu harghita ,ca atunci cand vine DESCENTRALIZAREA , o sa vina si aia o data , cei din HR sa va dea cu flit , au mai facuto cand sa modernizat prin chei , cu tunelul cva , au trecut niste ani , dar au existat niste neintelegeri , ca sa nu spunem ca nici acum LIMITELE de JUDET nu sunt FOARTE clare . nu vreti sa renuntati la vorba cu ISTORIA SE REPETA ! NU

Comentariile sunt închise.