primar harpa oficial (2)Sunt dezamăgit, deși am primit garanții că problema se va rezolva”, declară primarul de Târgu Neamț, după o călătorie prin jungla birocratică de la București.

Deși, în urmă cu câteva săptămâni, primarul era sigur că va reuși redeschiderea rutei feroviare Pașcani-Târgu-Neamț, zilele acestea pare-se că și-a schimbat opinia, mai ales după ce a avut de-a face cu aparatul de la Ministerul Transporturilor. El a fost la minister și a avut o revelație: ”Acolo sus, la minister, sunt persoane fără cuvânt și de neîncredere”. Daniel Harpa a constatat, cu acest prilej, că nici să faci parte din partidul de la guvernare nu te mai ajută în ziua de azi, iar colegialitatea politică împărtășită cu ministrul nu (mai) reprezintă o garanție. Cel puțin în cazul său. ”Am fost plecat la București, la Ministerul Transporturilor, pentru a rezolva vechea problemă – dacă va mai circula trenul la Târgu Neamț. Din păcate, m-am întors dezamăgit, pentru că nu am găsit înțelegere, începând de la directorul de transporturi până la ultimul consilier al ministrului și chiar domni secretari de stat. Totuși, un domn director de la CFR Călători mi-a spus că, în cel mai scurt timp, ruta Pașcani-Târgu Neamț va fi repusă în circulație. Inițial, am primit garanția trenul va circula până pe 15 iunie, iar asta mă face să cred că acolo sus, la minister, unele persoane sunt fără cuvânt și de neîncredere. Eu mai sper că, până cel târziu la sfârșitul lunii iulie, se va rezolva și această problemă cu ajutorul unor profesioniști. Nu este ușor să preiei o linie feroviară de la un privat și să o aduci la stat. CFR Iași așteaptă doar un ordin, o semnătură de la București, pentru a repune în circulație ruta Pașcani-Târgu Neamț. Recunosc sunt dezamăgit, deși am primit garanții că problema se va rezolva. De exemplu, în zona Timișoarei s-au repus în circulație câteva rute feroviare. Din păcate, este o lipsă de interes din partea funcționarilor de la minister, îmi pare rău să spun asta. În cazul în care această problemă nu se va rezolva, împreună cu studenții din Târgu Neamț vom recurge la acțiuni de protest, evident legale, începând de la Prefectura Neamț și terminând cu Ministerul Transporturilor”, a spus edilul.

Partea de protest împotriva închiderii rutei feroviare a început de îndată ce s-a anulat licența celor de la Regiotrans, companie care deținea traseul. S-au făcut petiții, s-au făcut întâlniri, s-au scris memorii și s-au trimis la Prefectură, Guvern și Ministerul Transporturilor, ba s-au pus în mișcare rotițe de partid și de stat ad hoc. Pe 23 aprilie, primarul Harpa și deputatul Arsene s-au întâlnit cu de-acum fostul ministru Ioan Rus și au plecat cu promisiuni. Între timp, s-a schimbat titularul de la Transporturi, așa că… trenul s-ar putea să întârzie mult de tot până să ajungă în Gara Târgu Neamț.

 

C.T. STURZU

1 COMENTARIU

  1. Din câte se vede , ministrul Rus era plecat la curve cu golanu’ de fi’-su…
    Un dom’ director de la cfr calatori era de fapt Dorel de la frâne care i-a promis lu’ dom’ primar că dă drumul la vagoane…
    Doamne, ce “mai m-am râs…!”

Comments are closed.