0:00

Prea multe comisii la Primăria Roman, ZCH NEWS - sursa ta de informații

* la final de an, consilierilor locali li se propune înființarea a două comisii: una de urbanism și una pentru stabilirea unui regulament privind contorizarea individuală a apei

O vorbă din popor spune că atunci când vrei să nu se întâmple nimic mai faci o comisie. La final de an, consilierilor locali romaşcani li se propune înființarea a două comisii: una de urbanism și una pentru stabilirea unui regulament privind contorizarea individuală a apei. Prima propunere a conducerii Primăriei este înființarea comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism, din care vor face parte: viceprimarul Lucian Micu, Gelu Tudorache – arhitect, Mihai Haivas – arhitec, Victor Moreanu – arhitect, Beatrice Popuțoaia – inginer APM, Adrian Ciobanu – muzeograf și inginerul constructor Nicolae Bogoi.

“Această comisie s-a înființat încă din 2007, având rol consultativ cu atribuții de avizare, expertizare tehnică și consultanță. Comisia avizează documentațiile de genul PUG, PUD sau PUZ, emițând avizele care se vor supune deliberării și aprobării Consiliului Local. Modificarea supusă dezbaterii are loc după ce din această comisie trebuiau să facă parte, conform legii, membri recomandați de Registrul Urbaniștilor din România, adică domnii Haivas și Moreanu”, a explicat viceprimarul Lucian Micu necesitatea proiectului de hotărâre.

Cealaltă comisie este propusă de consilierii liberali. Mai exact de doi dintre aceștia – Vasile Mocanu și Bogdan Savin, însă probabil că și liberalul Dănuț Lichiardopol este de acord, chiar dacă nu a semnat proiectul. Și primarul a contrasemnat proiectul. Consilierii locali vor trebui să propună trei colegi care să facă parte din “comisia pentru întocmirea regulamentului local de facturare și contorizare individuală a consumului de apă”. Conform proiectului, din comisie mai fac parte city-managerul Ovidiu Bojescu, directorul tehnic Dan Ioniță, șeful ApaServ – zona Est – Cristian Buzdugan și un jurist de la compania de apă. “Fiecare condominiu este branșat la sistemul public de distribuție de apă potabilă printr-un branșament (!!!), consumul de apă pentru întregul condominiu fiind măsurat printr-un contor general montat la capătul branșamentului”, scrie în începutul expunerii de motive. De fapt, consilierii locali atrag atenția asupra faptului că diferențele dintre apometrul Apa Serv și suma celor din apartamente sunt prea mari, iar romașcanii plătesc nu doar ceea ce efectiv consumă, ci și așa-zisele “pierderi”.

“Pentru înlăturarea acestor neajunsuri și pentru a crea un cadru legal pentru soluționarea acestei probleme se impune adoptarea unui regulament care să reglementeze metodologia de contorizare și facturare individuală a apei pentru fiecare utilizator în cadrul unui condominiu. Pentru redactarea unui regulament în acord cu realitățile concrete la nivelul municipiului, apreciem că este necesar a se constitui o comisie în a cărei componență să fie atât reprezentanți ai autorității deliberative, cât și reprezentanți ai autorității executive, cât și ai operatorului”, sunt de părere consilierii care au inițiat acest proiect.

De precizat este faptul că și fără o comisie și un regulament, în mai multe asociații de proprietari s-a reușit contorizarea individuală a apei, bineînțeles pe cheltuiala proprietarilor.

Claudia MATEI

Articolul precedent2.500 de pensionari vor merge gratuit cu troleul
Articolul următorSupărări de post