Municipalitatea pietreană îşi doreşte să participe anul acesta la programul naţional Rabla local şi să scoată din circulaţie 500 de autoturisme cu o vechime de cel puţin 15 ani.
Primăriile pot depune cererile de finanţare şi documentaţia aferentă prin intermediul aplicaţiei informatice, puse la dispoziţie de AFM, în perioada 21 aprilie, ora: 10:00 – 28 aprilie, ora: 23:59. Este una dintre urgenţele pentru care a fost convocată şedinţa extraordinară de miercuri, 12 aprilie, a Consiliului Local Piatra-Neamţ. Consilierii locali sunt chemaţi să aprobe participarea municipalităţii la acest program şi a părţii de cofinanţare, de 20%, în valoare de 300.000 de lei. Diferenţa de 1,2 milioane de lei va fi solicitată prin acest program de la AFM.
Este a doua încercare a municipalității locale de a demara acest program, după ce în noiembrie 2022, Primăria Piatra Neamț a amânat demersul, dorindu-se „simplificarea procedurilor de accesare a proiectelor finanțate din Fondul pentru mediu prin descentralizarea unor programe” (anunțul integral îl puteți citi aici). Obiectivul este și mai ambițios acum față de cel stabilit inițial, la finalul anului 2022, când Primăria Piatra Neamț dorea să înscrie doar 100 de autovehicule (amănunte aici).
După încheierea contractelor de delegare cu Administrația Fondului pentru Mediu și publicarea pe site-ul: www.afm.ro a listei cu primăriile care au încheiat aceste contracte, AFM va publica anunțul de deschidere a sesiunii de înscriere pentru solicitanții persoane fizice și a sumelor alocate.
Detalii despre criteriile de eligibilitate găsiţi aici.
Pietrenii care vor să caseze un astfel de autoturism şi să primească prima de casare în valoare de 3000 de lei, trebuie să depună următoarele documente:
a) cererea de finanțare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, completată prin tehnoredactare;
b) împuternicire notarială, prin care persoana care va semna cererea de finanțare este mandatată de către reprezentantul legal în acest sens, după caz;
c) actul de identitate al reprezentantului legal sau, după caz, al împuternicitului solicitantului;
d) documentul doveditor al deschiderii de către solicitant, la Trezoreria Statului, a contului de venituri încasate de la Fondul pentru mediu. Contul va avea cod/indicator bugetar „21.43.02.20 – alte subvenții primite de la administrația centrală pentru finanțarea unor activități“.
Angela Croitoru