0:00

Pe urmele haiducilor… la Grinţieş: „Valori ale identităţii – munţii Neamţului”., ZCH NEWS - sursa ta de informații

În  a doua zi de Sfântul Dimitrie, la Grinţieş s-a desfăşurat lansarea a două cărţi şi un simpozion – „Valori ale identităţii – munţii Neamţului”. De ce la Grinţieş? Deoarece Asociaţia „Pro Grinţieş” din comuna de la hotarele judeţului Neamţ, condusă de prof. Loredana Zaharia, a derulat cu sprijinul Consiliului Judeţean Neamţ proiectul „Pe urmele plăieşilor şi haiducilor”. Pe lângă echipa de proiect (condusă de prof. dr. Daniel Dieaconu), formată din cercetători cu experienţă, implicaţi au fost şi elevi şi profesori din 12 şcoli din munţii Neamţului, de la Crăcăoani şi Boboieşti la Farcaşa şi Poiana Teiului, de la Bicaz şi Taşca la Grinţieş şi Ceahlău.

S-au lansat două cărţi: un manual opţional transdisciplinar, concentrat în special pe istorie, dedicat munţilor Neamţului şi un ghid istorico-turistic, rezultat al cercetării pentru realizarea manualului. Colectivul redacţional al manualului a fost unul foarte valoros: lector universitar doctor Iulian Săndulache prof. dr. Ovidiu Albert, prof. dr. Daniel Dieaconu, inspectorul de specialitate-istorie prof. Elena Preda, prof. Xenia Sârbu, prof. Mihai Apopei, înv. Mihai Panţiru, prof. Dionisie Savin, ing. Constantin Andraş, de la Direcţia de Administare a Parcului Naţional Ceahlău. Referenţii ştiinţifici au fost profesor universitar doctor Mihai Retegan de la Facultatea de Istorie a Universităţii din Bucureşti (care a realizat şi prefaţa acestei lucrări) şi conferenţiar universitar doctor Silviu Costachie de la Facultatea de geografie a Universității din București.

Pe lângă comunicările ştiinţifice deosebit de interesante, importantă a devenit lansarea pe piaţa cărţii a celor două volume, principalii beneficiari fiind elevii. Sprijinul oferit de CJ Neamţ a făcut ca istoria şi geografia locală să fie oferită de profesorii din munţii Neamţului elevilor prin intermediul unei cărţi bogat ilustrate (color). Elevilor le sunt oferite noţiuni de istorie, geografie, mitologie, etnografie, religie, ecologie, care sunt concentrate însă asupra zonei în care ei trăiesc. Echipa de proiect consideră că astfel pot fi păstrate valorile identităţii, căci cei aflaţi în atenţie, beneficiarii, sunt, în primul rând, elevii. (N.S.)

Articolul precedentDeputat Marian Enache: “Tinerii şi şcoala împotriva drogurilor şi a alcoolului”
Articolul următor„Solidaritatea” de la geam