reclama autocenter

Anul 2013 a fost un an bun pentru inspectorii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Neamț. Cel puțin asta reiese din bilanțul final încheiat pentru anul trecut. A crescut numărul acțiunilor de control, al amenzilor aplicate dar și numărul reclamațiilor pe care nemțenii și-au luat inima în dinți și le-au depus la sediul instituției. Iată câteva dintre cele mai importante precizări făcute în bilanțul OPC:

– Număr total de acţiuni de control :2.558

– Număr total de procese verbale de constatare a contravenţiei încheiate : 2.146

– Număr total de procese verbale de constatare :  828

– Valoarea totală a amenzilor aplicate, lei : 1.531.000 lei

– Valoarea amenzilor încasate lei: 383.300 lei

– Valoarea produselor neconforme controlate: 2.015.419 lei

– Valoarea produselor neconforme oprite definitiv de la comercializare: 90.556 lei

– Număr de tematici de control desfăşurate pe grupe de produse şi servicii din domeniul alimentar şi nealimentar : 53 în 2013 faţă de 51 în 2012 ;

În 2013 și numărul tematicilor de control a crescut, comparative cu 2012: au fost 65 de astfel de acțiuni din care cele mai multe în domeniul prestări servicii: 23. Au urmat controalele din domeniul alimentar, 22 și 20 de inspecții în domeniul nealimentar.

Numărul sesizărilor, aproape dublu în 2013

În 2013, același bilanț întocmit de inspectorii OPC arată că numărul reclamațiilor a fost aproape dublu față de 2012. 1.006 anul trecut față de doar 614 în 2012.

– Număr de reclamaţii înregistrate 856 în 2013 faţă de 614 în 2012

– Întemeiate – 359

– Neîntemeiate – 214

– Nesoluționabile – 61

– Redirecționate – 118

– Soluționate amiabil – 89

– Retrase – 15

Și în 2013, principalele aspecte reclamate de nemțeni la sediul sau la numărul de telefon al OPC Neamț s-au referit la:

a) proastele servicii de furnizare  a energiei electrice; întreruperile repetate şi de scurtă durată, variaţii de tensiune (47% din petiţii);

– facturare incorectă: consumuri facturate în plus, citiri eronate ale consumului de energie electrică neacceptate de petenţi (28% din petiţii);

– comportament incorect – nu s-au preluat apelurile telefonice către serviciul Deranjamente (11% din petiţii);

– defectare aparatură electrocasnică, schimbări neanunţate de contor electric, sistare furnizare în mod abuziv (14% din petiţii).

b) servicii furnizare gaze naturale

– deconectare fără notificare, solicitare în mod abuziv plată taxe de reconectare şi garantie (19% din petitii);

– facturare incorectă a unor consumuri neacceptate de petenţi  (48% din petitii);

– comportament incorect: neaplicare reduceri conform prevederilor legale ajutor pentru încălzirea locuinţei, înregistrări incorecte ale plăţilor facturilor, nu s-au distribuit facturile fiscale sau distribuirea nu s-a făcut la timp, taxe verificare instalaţie gaze naturale mari -33% din petiţii.consumator

Ioana HAGI-STAN

Articolul precedentRotaract și tabla de vreme bună
Articolul următorJonglerii cu fiscul!