0:00

Olteanul care vrea să urce Ceahlăul, ZCH NEWS - sursa ta de informații

Nicolae Sarcină ocupă locul 99 în topul celor mai bogați români, dat publicității de revista „Capital”, cu o avere estimată la 55-56 de milioane de euro şi se află în faţa unora ca Gigă Hagi, Gică Popescu, Elan Schwartzenberg, sau Cristi Borcea, fostul acţionar de la Dinamo, ca să îl comparăm cu câțiva oameni din fotbalul românesc. Sarcină deţine 150 de magazine (majoritatea în Gorj) două fabrici de pâine (în Târgu-Jiu şi Turda), mai multe benzinării şi o măcelărie în Petroşani. Mai are afaceri în construcţii, reparaţii utilaje miniere, transporturi, panificatie, constructii, prestari servicii, minerit, energie şi exploatarea lemnului.

În 2012, revista „Forbes”, în Top 500 miliardari, îl prezenta pe Sarcină ca posesor al unei averi de 24-25 de milioane de euro. Având în vedere că anul acesta “Capital” vorbeşte de 55-56 de milioane de euro, este posibil ca, în plină criză economică, averea lui Sarcină să se fi dublat. Cea mai importantă firmă a acestuia a derulat, anul trecut, afaceri de 62 de milioane de euro şi a înregistrat un profit de peste 600.000 de euro. Cunoscut drept un tip discret, nu ține să apară în mass-media, de aceea nimeni nu-și explică interesul acestuia pentru fotbal. În 2012 Nicolae Sarcină a uimit pe toată lumea, atunci când a refuzat un loc în Senat din partea USL. Putea ajunge foarte ușor în Parlament dar a refuzat, spunând că dorește să aibă grijă de cei 20.000 de angajați ai săi.

Nici nu vreau să aud despre vreo candidatură şi nici n-am discutat vreodată cu vreun şef de partid pe această temă. Ce să fac eu în campania electorală? Să merg să mă pup cu oamenii prin sate şi să le promit că o să le bag gaze şi apă şi apoi să nu mă ţin de cuvânt? Nu mă pot duce în Parlament să fac legi şi eu să mă gândesc la afacerile mele. Eu ştiu să fac un lucru foarte bine şi pe ăla îl fac. Pentru politică sunt oameni experimentaţi care ştiu să facă asta”, a precizat Sarcină înainte de declanșarea campaniei electorale din 2012.

A refuzat Rapidul pentru Pandurii, pozând în ”patriot”

Nicolae Sarcină a refuzat apoi Rapidul, după ce a declarat că vrea să salveze echipa de la intrarea în faliment. A dispus un audit financiar și apoi s-a răzgândit, dorind să intre în AGA de la Pandurii Târgu Jiu. Pe data de 10 martie 2014, AGA a făcut public anunțul de neacceptare  a firmei Succes Nic Com SRL în rândul acționarilor gorjeni, dar aceștia au decis ca firma lui Nicolae Sarcină să devină doar sponsor principal al clubului. Astfel Pandurii Târgu Jiu este condus de cuplul Mihai Prunariu – Nicolae Sarcină.

”Nu mai am nicio discuție cu cei de la Rapid și nu o să merg acolo pentru că lucrurile sunt destul de dificile la ei. Au doi acționari care sunt convins că vor reusi sa rezolve problemele. Eu vreau să fiu lângă echipa de suflet a gorjenilor, pentru că mulți dintre angajații mei sunt din Gorj și mulți dintre clienții magazinelor mele sunt tot de aici. Cred că împreună putem face o treaba bună la Pandurii, pentru că vreau să ajut echipa să fie pe locul 1. Dacă o să fie nevoie să cumpărăm unu-doi brazilieni, evident că o să mă implic financiar”, a explicat Sarcină, la începutul lunii februarie, decizia de a ajuta Pandurii.

Nicolae Sarcină i-a luat locul lui Marin Condescu la Pandurii, iar pe 27 februarie a făcut o cerere de înregistrare a mărcii ”Pandurii” la clasele 30, 31, 32, 35, 36, 41 și 42. De remarcat este Clasa 41, care se referă la educație, divertisment, activități sportive și culturale, iar clasa 35 privește activitățile de publicitate, gestiunea afacerilor lanțuri de magazine și activități de import-export.

Vrea să-și extindă afacerile în nord-estul României

În lumea fotbalului se vorbește despre faptul că parteneriatul cu Pandurii va dura doar până la vară, pentru că Nicolae Sarcină își dorește să fie acționar principal la o echipă din Liga I și nu sponsor. Oportunitatea s-a ivit la Ceahlăul Piatra Neamț, unde, cunoscându-l pe Gheorghe Ștefan, a decis să bată palma cu acesta. Bineînțeles, după ce va dispune un audit financiar la clubul pietrean. De ce? Este întrebarea tuturor. Simplu, pentru că Sarcină dorește să se se extindă în nord-estul țării, ca proprietar de hipermarketuri, care promovează produse românești. Afaceristul a dezvoltat o divizie de achiziții de legume și fructe care cumpără produse de calitate de la țăranii din sudul țării. Apoi, afacerile sale sunt localizate și în domeniul exploatării forestiere, transportului și distribuției de masă lemnoasă, zonă în care Neamțul excelează. Dintr-o dată municipiul Piatra Neamț nu mai este doar un oraș turistic. El devine, prin filiera ”fotbalului”, unul atractiv pentru investiții. Viorel Măstăcăneanu, președintele CA al Ceahlăului a vorbit la sfârșitul săptămânii trecute despre negocierile purtate pentru vânzarea clubului, sau a pachetului majoritar de acțiuni. Asta urmează să fie stabilit ulterior.

Olteanul care vrea să urce Ceahlăul, ZCH NEWS - sursa ta de informații

Săptămână decisivă

În această săptămână Nicolae Sarcină se va decide dacă FC Ceahlăul este o ”afacere” ce merită să fie în portofoliul său. Oricum, discreția cu care se negociază, merită elogiată. La început s-a răspândit zvonul că un om de afaceri din Monaco ar fi interest de FC Ceahlăul, până s-a flat adevărata lui identitate. ”Vinovat de serviciu” a fost tot Gelu Crăcană, unul dintre acționarii FC Ceahlăului, cu care Nicolae Sarcină va face cunoștiință curând, pentru că este imposibil să conduci clubul și să nu-l cunoști pe Gelu Crăcană. Vom vedea atunci și care va fi politica lui Nicolae Sarcină, la Piatra Neamț. Va continua politica lui Gheorghe Ștefan, sau va încerca să scoată profit, ducând echipa în cupele europene? Deocamdată se așteaptă rezultatele auditului financiar și finalizarea procesului de licențiere pentru FC Ceahlăul.

Cristi SOROCEANU

Articolul precedentDascăli de elită ai şcolii nemţene / Constantin Papuc – 111 ani de la naştere
Articolul următorEPOCA DE PIATRA NEAMȚ

4 COMENTARII

  1. pinalty a gasit modalitatea de al baga pe acest investitor in fata, bineinteles ca el va conduce din umbra, si uite asa mai vine unul care barbiereste ce a mai ramas din fondul forestier nemtean, mai faca vreo 5 supermarketuri, ei se pricopsesc continuu, iar cetatenii judetului inoata in malul tranzitiei post-decembriste care nu se mai sfarseste!! omerta a stiut din totdeauna sa manipuleze cetatenii cu deziderate populiste, gen creare de locuri de munca, aducerea banilor la bugetul local, echipa de fotbal competitiva etc, insa, in spatele acestor tertipuri, stau ancorati si atarnati de banul public adevaratii borfasi care s-au pricopsit din banul public!!

  2. 150 de magazine , 20 de uzine, 15nspe mii de angajati !MAI era unul pe la ARGES , PENESCU parca , nspe mii de magazine PIC , intre timp l au priponit si pe ala pe la BAHAUS.

Comentariile sunt închise.