pietricica turism

Asistenta coordonatoare a policlinicii din cadrul Spitalului Județean de Urgență Piatra Neamț a fost amendată de inspectorii sanitari de la Direcția de Sănătate Publică Vaslui. Controlul efectuat în a doua parte a lunii martie a consemnat numeroase nereguli, la final asistenta coordonatoare Gabriela Lungu fiind amendată cu 1.000 lei. Este al doilea control în policlinică, după cel al Casei de Asigurări de Sănătate Neamț, din luna februarie 2019, la finalul căruia s-au imputat spitalului aproape 14.000 lei, sancțiune pentru lipsa medicilor de la program, pentru registre necompletate ș.a.m.d.

Inspectorii vasluieni au constatat, de-această dată probleme atât de organizare, cât și de dotare în policlinică. De pildă, pacienții așteaptă cu orele medicii la cabinete, în vreme ce medicii acordă consultații în secțiile spitalului. Cât despre dotare, în cabinete lipsește aparatura de bază, pe motiv că a fost preluată în unele secții de spital.

În cabinetele Dermatologie, Chirurgie, Planning familial sunt canapele de consultații uzate. În cabinetul Obstetrică-Ginecologie masa ginecologică este uzată, la fel și scaunul din cabinetul ORL. La cabinetul de Urologie, tăvițele renale din urmă cu o zi nu fuseseră dezinfectate. În cabinetele OG și Chirurgie, instrumentarul pus la dezinfectat nu era scufundat total în soluție. ”Personalul din cabinetele Pediatrie, Medicină Internă, Osteodensitometrie a dat dovadă că nu cunoaște modul corect de dezinfecție a echipamentelor medicale și aparaturii”.

Grupurile sanitare pentru pacienți, de pildă, sunt puține și, în afară de apă curentă, lipsește săpunul și prosopul igienic. Dezinfectanții sunt păstrați pe pardoseală, mopul și mătura pentru WC-uri stau nestingherite lângă cele pentru curățenia în cabinete și de-a valma lângă materiale sanitare în încăperi înguste. În unele cabinete se face dezinfecția instrumentarului medical în soluție mediu concentrată, după care clătirea și sterilizarea se face în chiuvete. Suprafețele sunt dezinfectate printr-o ”metodă” cel puțin ciudată – substanța aplicată se șterge cu șervețelul umed.

La dispensarul TBC nu există grup sanitar, nu se asigură suficiente spații și circuite funcționale, materialele sanitare stau pe jos. În laboratorul de Radiologie, circuitele funcționale nu sunt asigurate, spațiile existente nu sunt utilizate eficient, astfel că pacienții nu au o sală pentru a se dezbrăca și pregăti înaintea investigației. După developarea filmelor, deșeurile se țin în ambalaje neconforme, alături de alte materiale sanitare, de mop.

Asistenta coordonatoare Gabriela Lungu declară că imediat s-a trecut la remedierea problemelor: ”Am și achitat amenda de 250 lei, ca să nu o achit pe cea mai mare, de 1.000 lei. În plus, la începutul săptămânii, am făcut o nouă instruire cu personalul pentru reîmprospătarea normelor și protocoalelor. Am stabilit să facem în fiecare lună o astfel de instruire. Pe partea de dotări, am făcut din nou referate către conducerea spitalului. În ce privește situația din corpul rămas nereabilitat, ne este și nouă dificil să primim controalele cu pereții scrijeliți prin policlinică, pentru că încă nu a început executarea reabilitării și nu știm când va începe”.

Conducerea spitalului are termen urgent să organizeze consultațiile doar în ambulatoriu, nu și în secții, iar până în toamnă să rezolve dotarea cabinetelor de specialitate din policlinică. (C.I.)

5 COMENTARII

  1. Ce reîmprospătare, femeie, când ei nu cunosc reguli elementare care se învață încă din primul an de școală sanitară? Și să faci instruire lunară ca să ce? Să le mai luați din timpul ce ar trebui dedicat pacienților? BĂI! Suntem în secolul XXI! Există norme de igienă și protocoale care trebuie respectate. Ce naiba, reinventați roți în patru colțuri?

    Ce să facem dacă angajările s-au făcut pe pile și relații?

  2. Să te păzească dz-eu să intri în contact cu spitalul că dacă n6 ai bani mori cu zile. .!

  3. “asistenta coordonatoare din policlinica a fost aamendata”……va place sa incepeti fraza cu ceea ce pare mai incitant pentru publicul larg si pentru a jicni in mod vadit persoana in cauza,adica subsemnata.Ati facut cercetarile necesare sa vedeti de cand era aceasta asistenta pusa in functie,ca nu aveam decat o saptamana?
    Procesul verbal era firesc sa fie intocmit pe numele asistentilor coordonatori de compartimente si sectii pentru ca sunt situatii ce tin de solutii si concentratii.Si-a pus cineva intrebarea ce cantitatte se achizitioneaza,cat este ceruta si cat este eliberata?
    Sa gandit vreodata cineva pana la acest control ca ar trebui aduse imbunatatiri,renovari,reabilitari a spatiilor si circuitelor,a vestiarelor si a grupurilor sanitare?De o viata functionam in aceste conditii…a luat cineva masuri in sensul asta?
    Aruncati cu vorbe,concluzii si “dume”date spre publicul larg.

Comments are closed.