pietricica turism
heidelbergcement

Având în vedere comportamentul tradițional al hoților de buzunare, care se pregătesc și ei de sărbători în această perioadă, Inspectoratul General al Poliţiei Române a pregătit un set de recomandări pentru oamenii care merg la cumpărături şi sunt tentaţi să nu fie la fel de vigilenţi ca în restul anului. Prima condiţie este să fie atenţi în locurile aglomerate (supermarket-uri, mall-uri, târguri, pieţe) unde nu sunt doar persoane de bună credinţă, ci şi indivizi care nu urmăresc altceva decât portofelul cumpărătorilor şi aşteaptă ocazia potrivită ca să pună mâna pe el.

Tocmai de aceea, IGPR recomandă cetăţenilor să nu ia toţi banii din casă cu ei, ci doar suma de care au nevoie sau, eventual, să utilizeze cardurile de cumpărături şi să scape, astfel, de grija pazei portofelului. În cazul în care optează, totuşi, pentru varianta cash, este bine ca portmoneul să fie ţinut într-un buzunar interior, în borsetă sau în geantă, toate asigurate cu închizători. Bineînţeles că nici geanta sau borseta nu trebuie scăpate din ochi, mai ales în locurile aglomerate. Pentru ca vigilenţa să nu fie perturbată de alte preocupări, este indicat ca folosirea telefonului mobil şi a tabletei să fie amânată pe mai târziu. Niciodată telefonul, tableta, boseta şi geanta nu trebuie lăsate în căruciorul pentru cumpărături, adesea „parcat” undeva în magazin, în timp ce deţinătorul se uită la produsele de pe rafturi! Un astfel de comportament este mană cerească pentru hoţi.

Atenţie mare la copii! În fiecare an se întâmplă ca micuţii, scăpaţi de supraveghere, să se rătăcească prin supermarket-uri. „Explicaţi-le că, în cazul în care se pierd, trebuie să apeleze la personalul de securitate al magazinului”, este îndemnul IGPR.

Şi nu în ultimul rând, este bine ca fiecare să fie foarte atent când cumpără un produs, mai ales dacă cedează „ofertelor tentante” pregătite de vânzătorii de chilipiruri. Multe din aceste produse sunt contrafăcute şi o astfel de afacere este întotdeauna proastă pentru cel care cumpără şi profitabilă doar pentru cel care vinde. (C. MIRCEA)

aleho