Petrică Rotaru-Popa, primarul comunei Petricani, este ultima ”victimă” făcută în 2014 de Corpul de Control al Prefectului. Ioan Vlad Angheluță a explicat că, anul trecut, în octombrie, când agenda Corpului său de Control a ajuns la litera ”P”, s-a făcut descindere tematică la Primăria Petricani, prilej cu care s-au constatat două nereguli și s-a taxat primarul cu 3.000 de lei amendă. Prefectul de Neamț a detaliat cele două situații.
În primul caz, a fost vorba de certificatele de producător emise de Primăria Petricani, dar care nu erau semnate de primarul Petrică Rotaru-Popa, ci ”de consilierul personal al acestuia”, a spus prefectul.
”Iar acest consilier a declarat celor din Corpul de Control că a fost desemnat verbal de primar să semneze aceste certificate. Amenda în acest caz a fost de 1000 de lei. A doua neregulă constatată a fost că primarul nu a pus în plicare, cu rea-credință, hotărâri ale consiliului local, privind modificări aduse în organigramă, o reziliere de contract etc. Aici, amenda a fost de 2.000 de lei”, a precizat Ioan Vlad Angheluță.
Potrivit acestuia, primarul de Petricani n-a avut obiecțiuni și a precizat acest lucru în nota de control, pe care a și semnat-o. În același timp, Petrică Rotaru-Popa a contestat sancțiunile în instanță, deci nu s-a împăcat cu ideea.
Anterior Primăriei Petricani, cei de la Corpul de Control au fost la Girov, unde au verificat aspectele semnalate de cei 22 de petenți nemulțumiți de modul cum se aplică legile funciare la ei în comună.
Prefectul a precizat că există o tematică de control și o programare, aparent alfabetică, la care se adaugă și controalele dispuse ca urmare a sesizărilor, reclamațiilor și petițiilor sosite la Prefectură. Când se duce într-o primărie, Corpul de Control verifică ”funcționarea primăriei, modul de îndeplinire a atribuțiilor de către primar și de către secretar, modul cum funcționează registratura și liberul acces la informațiile publice, Registrul agricol, actele de stare civilă, cum se eliberează autorizațiile de construcție, inventarul terenurilor și cum funcționează comisia locală de fond funciar, plus modul de îndeplinire a atribuțiilor în cazul celorlalte funcții publice”.