camera comert 02Ministerul Finanţelor Publice anunţă deschiderea unei noi sesiuni de înregistrare a Cererilor de acord pentru finanţare în baza H.G. nr. 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investițiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă, cu modificările și completările ulterioare, care se va desfăşura în perioada 2-27.02.2015, cu posibilitatea prelungirii.

Obiectiv

Acordarea de ajutoare de stat sub forma de granturi pentru dezvoltarea regională, prin realizarea de invesitii care determina crearea de noi locuri de munca.

Beneficiari eligibili

Întreprinderile care pot solicita ajutor de stat în baza acestei scheme sunt întreprinderi nou-înfiinţate sau întreprinderi în activitate, IMM-uri sau întreprinderi mari, cu personalitate juridică, înfiinţate conform Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Număr estimat de beneficiari: 1700 intreprinderi /35.000 locuri de munca

Domeniu de aplicabilitate

Întreprinderile din toate sectoarele de activitate cu excepţia celor prevăzute de Regulamentul UE nr. 651/2014 (sectorul siderurgic, sectorul cărbunelui, sectorul construcţiilor navale, sectorul fibrelor sintetice)

Durata schemei

2014-2020 pentru emiterea de acorduri pentru finantare (in sesiuni)

2015-2025 pentru plata ajutorului de stat in baza acordurilor emise

Buget

2014-2020: 2.700 milioane lei (aprox. 600 mil. euro)

Anual: 450 milioane lei (100 mil. euro)

Cheltuieli eligibile

Sunt considerate cheltuieli eligibile costurile salariale înregistrate pe o perioadă de 2 ani consecutivi, ca urmare a creării de locuri de muncă. Ajutorul de stat aferent cheltuielilor eligibile se acordă cu îndeplinirea următoarelor condiții:

  1. a) locurile de muncă sunt create direct de un proiect de investiţii;
  2. b) locurile de muncă sunt create după data primirii acordului pentru finanţare, dar nu mai târziu de 3 ani de la data finalizării investiției.

Pentru fiecare locaţie a realizării investiţiei se vor crea cel puțin 10 locuri de muncă dintre care minimum 3 locuri de muncă pentru lucrători defavorizaţi. Locurile de muncă nou-create se menţin pentru o perioadă minimă de 5 ani de la data la care acestea au fost ocupate prima dată în cazul întreprinderilor mari, respectiv 3 ani în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii.

Cost salarial reprezintă valoarea totală care trebuie plătită efectiv de beneficiarul ajutorului pentru locul de muncă respectiv, cuprinzând, pentru o perioadă de timp definită, salariul brut și contribuțiile obligatorii ale angajatorului aferente salariului brut, conform reglementărilor legale în vigoare. (se iau in considerare locurile de munca nou create in cazul in care intre angajati si angajatori sau intreprinderi asociate acestuia nu exista raporturi de munca in ultimele 12 luni anterior inregistrarii cererii acord pentru finantare).

Cum se calculeaza ajutorul de stat

Ajutorul de stat se acordă întreprinderilor, cu respectarea prevederilor H.G. nr. 332/2014, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Regulamentului (UE) nr. 651/2014, prin alocări de la bugetul de stat, din bugetul Ministerului Finanţelor Publice – Acţiuni generale, sub formă de sume nerambursabile, în raport de cheltuielile eligibile, în limita intensității maxim admisibile şi a nivelului maxim al ajutorului de stat de care poate beneficia o întreprindere, astfel:

 

Regiunea

 

Judeţe componente Perioadă Intensitate

maximă

 

Nivel maxim

al ajutorului de stat de care poate beneficia

o întreprindere

– mil. euro –

Nord-Est Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava şi Vaslui 2014-2020 50% 37,5

Conditii de acordare a finanţării

Ajutorul de stat aferent cheltuielilor eligibile se acorda cu îndeplinirea următoarelor condiţii:

– locurile de muncă sunt create direct de un proiect de investiţii;

– locurile de muncă sunt create după data primirii acordului pentru finanţare, dar nu mai târziu de 3 ani de la data finalizării investiţiei

Depunerea proiectelor

În vederea obţinerii acordului pentru finanţare, întreprinderea solicitantă transmite prin poştă sau servicii de curierat, cu confirmare de primire, la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice din strada Apolodor nr. 17, sector 5, Bucureşti, o Cerere de acord pentru finanţare, însoţită de documentele justificative necesare în prima etapă de evaluare. Pe plic se menţionează “Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat instituită prin H.G.nr. 332/2014”.

Pentru informatii suplimentare ne puteti contacte pe e-mail la adresa [email protected] sau telefonic 0233/216663

Document ataşat: Ghidul solicitantului (format pdf)

Ghidul Solicitantului

 

 

Articolul precedentNEAMȚ: Școlarizare de 400.000 de euro la Urban și Salubritas
Articolul următorIAȘI: 24 ianuarie – Fasole, cârnaţi, Iohannis, Ponta…
ZCH News
Stiri din Neamt, Bacau, Suceava, Iasi, Botosani, Vaslui. Primul ziar regional din regiunea Nord Est.