Potrivit reprezentanților Inspectoratului Școlar Neamț, în depozitul instituției au ajuns în aceste zile 4.200 de manuale școlare noi-nouțe pentru elevii claselor I și a II-a. Este vorba despre manualele de Comunicare și Matematică și cunoașterea mediului. „Abecedarul” va lipsi în continuare de pe băncile celor mai mici elevi deoarece se află în continuare în procedura de rezolvare a contestațiilor. Cele peste 4.000 de manuale nu reprezintă decât 20% din necesarul transmis editurilor. Respectiv, manualele trimise de editura CD PRESS S.R.L.

„Așteptăm și celelalte manuale de la INTUITEX. Până la data de 12 decembrie ar trebui să avem toate manualele comandate”, a declarat prof. Elena Laiu, inspector școlar general adjunct al IȘJ Neamț.

Manualele care au ajuns în depozitul inspectoratului vor trebui să acumuleze puțin praf, deoarece inspectorii școlari au precizat că nu vor chema niciun director de școală să ridice noile manuale până ce nu vor veni toate.

Mult așteptatele manuale vin la pachet și cu un suport digital, dar care va putea fi folosit doar de elevii care au la clasele de la școală sau acasă un calculator. Cât de folositoare sunt aceste „manual digitale”, am încercat să aflăm de la prof. Florin Victor Dimon, inspector pentru învățământul primar din județul Neamț.

„Trebuie înțeles faptul că suportul digital nu înlocuiește manualul în varianta print. Bineînțeles că acele CD-uri care însoțesc manualele nu pot fi folosite decât dacă la clase există un calculator sau un videoproiector. Nu pot să vă spun în procente cam câte din școlile din Neamț au aceste facilități, dar în mare parte școlile de centru sunt dotate cu calculatoare și videoproiectoare. Cu siguranță prezența acestor suporturi digitale îi vor obliga pe reprezentanții școlilor să se asigure din punct de vedere logistic, astfel încât să vină în sprijinul elevilor”.

Reamintim că, potrivit reprezentanțior Ministerului Educației, noile manuale sunt văzute ca parte a unui proces de modernizare a educaţiei. Manualele digitale au un grad mai mare de interactivitate, sporind gradul de interes al elevilor şi contribuind la creşterea calităţii şi performanţelor actului educaţional. Un alt avantaj al noilor manuale este că acestea prezintă mai multă rigoare în privinţa calităţii conţinutului. Viabilitatea manualelor este de patru ani şcolari, cu posibilitatea de extindere pentru încă doi ani şcolari, cu condiţia reevaluării lor. (M. TEODOROF)