În această seară de 21 februarie, 6 autospeciale din cadrul ISU Neamţ, nu din cele de stingere, plecau spre Bisericani, în viteză, la o simulare de accident rutier. În sensul giratoriu de la Şcoala nr. 4, un şofer a virat la stânga spre strada Liliacului şi a intrat în coliziune exact cu maşina de descarcerare. N-a fost un impact violent, însă ambele autoturisme au fost uşor avariate. Evident, vinovat este şoferul, în vârstă de 37 de ani, care n-a acordat prioritate unei autospeciale care avea semnalele luminoase şi acustice în funcţiune. Codul rutier spune foarte clar că autovehiculele care au semnalele în funcţiune au regim prioritar numai dacă „se deplasează în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care au caracter de urgenţă”.
„Era un exerciţiu al Detaşamentului de pompieri Piatra-Neamţ, un exerciţiu planificat, cu tema – producerea unui accident rutier”, a declarat Adrian Rotaru, purtătorul de cuvânt al ISU Neamţ. „Exerciţiile sunt considerate misiuni, sunt contracronometru, e evaluat timpul de răspuns. Pregătirea în teren a continuat chiar dacă a fost incidentul din trafic. În definitiv este importantă pregătirea de la locul accidentului”.
Sigur că discuţia despre utilitatea şi corectitudinea folosirii semnalelor luminoase se pliază direct pe caracterul de urgenţă al unei misiuni, aşa cum este definit, se pare, de regulamentele interne ale ISU şi nu de Codul rutier. Deşi, se vede, că un cod al bunelor maniere în trafic ar fi mai mult decât necesar.
Întrucât toate autospecialele de intervenţie din dotarea ISU, cele mai noi, au modul de descarcerare, faptul că maşina lovită în seara aceasta necesita mici reparaţii, nu va afecta intervenţiile reale şi cu adevărat de urgenţă. Şi acesta este singurul lucru care contează cu adevărat.
C.M.