photo 1599933310642 8f07bdea325a

Jocurile pe care le cunoaștem și le iubim astăzi au adesea povești surprinzătoare în spatele lor. Unele dintre cele mai populare titluri au apărut din întâmplare sau din erori neașteptate, transformându-se ulterior în adevărate fenomene globale.

Monopoly

Monopoly este un joc de societate extrem de popular, cunoscut pentru modul său captivant de a simula tranzacțiile imobiliare. Totuși, puțini știu că jocul a fost inițial conceput pentru a demonstra teoriile economice ale lui Henry George. În 1903, Elizabeth Magie a creat un joc numit „The Landlord’s Game” pentru a ilustra consecințele inechității economice și a promova conceptul de impozit unic. Jocul a evoluat de-a lungul decadelor, fiind reinterpretat de Charles Darrow în forma pe care o cunoaștem astăzi. Versiunea lui Darrow a fost comercializată cu succes, devenind unul dintre cele mai bine vândute jocuri de masă din lume.

Tetris

Tetrisul a fost creat accidental de Alexey Pajitnov, un inginer de software sovietic, care în anul 1984 lucra la un proiect de testare a capacităților unui computer nou și a creat un joc simplu inspirat de un puzzle numit „Pentomino”. Jocul implica aranjarea pieselor geometrice pentru a forma linii complete, care apoi dispăreau. Succesul său a fost imediat și neașteptat, răspândindu-se rapid dincolo de granițele Uniunii Sovietice. Tetris a revoluționat industria jocurilor video, influențând generații de jocuri ulterioare și devenind un element de bază în cultura populară a jocurilor.

Play-Doh

Play-Doh, cunoscută în întreaga lume ca o jucărie modelatoare, a avut un început neașteptat. În anii 1930, compania Kutol Products a inventat o pastă de curățare pentru tapet, compusă dintr-un amestec de apă, sare și făină. În anii 1950, vânzările acestei paste au început să scadă pe măsură ce tapetul lavabil a devenit popular. Cu toate acestea, profesorul de grădiniță Kay Zufall a descoperit că această pastă putea fi folosită pentru activități de modelaj cu copiii. Cu ajutorul chimistului Joseph McVicker, rețeta a fost modificată pentru a fi mai sigură și mai colorată, iar Play-Doh a fost lansat oficial pe piață în 1956. De atunci, a devenit un produs emblematic, stimulând creativitatea copiilor din întreaga lume.

Frisbee

Jocul cu frisbee a avut origini surprinzătoare. În anii 1940, studenții de la Universitatea Yale aruncau capacele de plăcintă de la compania Frisbie Pie Company pentru a se distra în campus. Walter Morrison, un inventator, a observat acest fenomen și a decis să creeze un disc de plastic special pentru aruncare, pe care l-a numit „Pluto Platter” în 1948. Compania Wham-O a achiziționat drepturile asupra invenției în 1957 și l-a rebranduit ca „Frisbee”. Jocul a devenit rapid popular, fiind adoptat atât pentru recreere cât și pentru competiții organizate.

photo 1594352482403 21fa735068ce

Păcănele

Păcănelele, cunoscute și sub numele de slot machines, au avut o origine interesantă și neobișnuită. Inițial, aceste dispozitive au fost create la sfârșitul secolului al XIX-lea pentru a oferi bomboane în loc de rest, în magazine. Charles Fey, un mecanic din San Francisco, a inventat primul aparat modern de slot în 1895, numit „Liberty Bell”, care folosea simboluri de fructe și clopote pentru a indica câștigurile. De-a lungul timpului, păcănelele au evoluat și au devenit extrem de populare în cazinouri și săli de jocuri. În era digitală, acestea s-au mutat online, unde există mii de titluri cu tematici variate. Operatorii se întrec astăzi în a oferi cele mai oferte speciale, cum ar fi rotirile gratuite, al cărui scop este de a atrage noi jucători și de a le permite să testeze platformele.

Slinky

Slinky, celebra jucărie sub formă de arc, a fost inventată accidental în 1943 de către inginerul naval Richard James. În timp ce lucra la un proiect de stabilizare a echipamentului sensibil la bordul navelor, James a observat cum unul dintre arcurile de test a „mers” pe podea după ce a fost doborât accidental. Împreună cu soția sa, Betty, a dezvoltat ideea și a prezentat Slinky la un târg de jucării din Philadelphia în 1945. Succesul a fost imediat, și jucăria a devenit rapid un fenomen național și ulterior, global.

Twister

Twister, un joc de societate care necesită dexteritate și echilibru, a fost inițial creat ca o reclamă pentru vopsele. În 1965, Charles Foley și Neil Rabens au dezvoltat ideea unui joc în care jucătorii își plasau mâinile și picioarele pe un covor marcat cu cercuri colorate. Producătorii de vopsele sperau să demonstreze flexibilitatea și rezistența produselor lor, dar jocul a avut un succes neașteptat ca activitate recreativă. După ce a apărut în emisiunea „The Tonight Show” cu Johnny Carson, Twister a devenit un succes instant, fiind adoptat în masă de publicul larg.

ADV

Articolul precedentTânăr de 28 de ani dispărut la Cândești
Articolul următorFemeie dispărută la Dulcești
ZCH News
Stiri din Neamt, Bacau, Suceava, Iasi, Botosani, Vaslui. Primul ziar regional din regiunea Nord Est.