Inspectoratul Teritorial de Muncă Neamț atrage atenția conducătorilor autorităților și instituțiilor publice asupra faptului că trebuie să asigure transparența veniturilor salariale ale angajaților. Măsura este prevăzută de normele legale în vigoare, iar lista salariilor pentru toate funcțiile se publică de două ori pe an, pe 31 martie și 30 septembrie.
„Potrivit art. 33, alin. (1) din Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, toate autoritățile și instituțiile publice enumerate la art. 2, alin. (1) și (3) vor publica la sediul propriu și pe pagina proprie de internet, în datele de 31 martie și 30 septembrie ale fiecărui an, și vor menține publicată o listă a tuturor funcțiilor din autoritățile sau instituțiile publice respective ce intră în categoria personalului plătit din fondurile publice”, conform ITM Neamț.
Lista trebuie să includă:
- salariul de bază;
- solda funcției de bază/salariul funcției de bază;
- indemnizația de încadrare sau indemnizația lunară, după caz;
- tipul, baza de calcul, cota procentuală, valoarea brută a sporurilor, compensațiilor, adaosurile, primelor și premiilor eligibile pentru fiecare funcție;
- valoarea anuală a voucherelor de vacanță care urmează să fie acordate pentru o perioadă lucrată de an;
- valoarea anuală a indemnizației de hrană care urmează să fie acordate pentru o perioadă de an lucrată;
- orice alte drepturi în bani și/sau în natură, dacă este cazul;
- orice informații cu privire la posibile limitări ale venitului salarial.
Verificarea respectării acestei obligații este de competența Inspecției Muncii.
(G.S.)