pietricica turism

ioan rusMinistrul Transporturilor, Ioan Rus, afirmă că i-a explicat “o dată, de o sută de ori” şefului CJ Iaşi, Cristian Adomniţei, ce se va face în legătură cu autostrada Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş, iar dacă acesta tot nu a înţeles, nu îi rămâne decât să îi demonstreze “cu evidenţele că nu are dreptate”.

“Am discutat cu Cristian Adomniţei zilele trecute, i-am explicat şi dânsului. A fost, vineri, o echipă de la Ministerul Transporturilor la Iaşi, care a explicat exact ce facem, cum facem. Eu cred că afirmaţia lui Adomniţei că e o minciună, că nu se face (autostrada Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş – n.r.), este o chestiune ce ţine de un politicianism de joasă speţă şi, până la urmă, va trebui să renunţe şi dânsul la acest lucru, în faţa evidenţelor. Dacă după ce i-am explicat o dată, de o sută de ori ce facem, că aşa este în regulă, aşa avem şi resurse ca să şi facem ceva, tot nu a înţeles şi tot stă pe astfel de poziţii, atunci nu ne rămâne decât să îi demonstrăm cu evidenţele că nu are dreptate. Dânsul are dreptul să o ţină aşa, în direcţia aceasta, care este, fără îndoială, nefundamentată”, a declarat, sâmbătă, corespondentului MEDIAFAX, Ioan Rus.

Potrivit acestuia, drumul expres satisface nevoile de infrastructură pe următorii zece ani.

“Drumul expres nu afectează cu nimic. De la Ungheni-Iaşi, Iaşi-Târgu Neamţ este autostradă-autostradă, are legătură şi cu Bacău, drum expres să coboare spre Braşov şi legătura cu drum expres între Târgu Neamţ şi Târgu Mureş, cu expropiere la nivel de autostradă, cu costuri mai mici, drum expres cu patru benzi, care nu trece prin localităţi, ci pe drum separat. Fazarea nu am inventat-o noi, SUA e plină de drumuri expres, Germania la fel, toate ţările au avut şi zone fazate în care au făcut faza întâia drum expres, faza a doua autostradă. Drumul expres satisface nevoile de infrastructură pe următorii zece ani”, a subliniat ministrul Transporturilor.

El a afirmat că Masterplanul de Transport se actualizează odată la trei ani, pentru că evoluţia economică, socială a unei ţări va determina acest lucru. “În acest moment, documentul este corelat cu nevoia de interconectivitate a două zone şi cu resursele pe care le avem la dispoziţie pentru a materializa această nevoie”, a spus Ioan Rus.

cristian-adomniteiBiroul Politic Naţional al PNL, reunit vineri la Iaşi, a adoptat o rezoluţie în care se arată că PNL nu va vota în Parlament ordonanţa de urgenţă privind Masterplanul General de Transport dacă documentul nu va conţine şi autostrada care să lege Moldova de Transilvania. Vicepreşedintele PNL Cristian Adomniţei a afirmat, vineri, într-o conferinţă de presă, că prin rezoluţia adoptată de BPN la Iaşi liberalii transmit Guvernului un mesaj clar pentru introducerea de urgenţă a autostrăzii Moldova – Transilvania în Masterplanul General de Transport al României. Potrivit lui Adomniţei, regiunea Nord-Est este cea mai săracă regiune a României şi a Uniunii Europene, iar distribuţia investiţiilor în infrastructură, aşa cum este reflectată în versiunea actuală a Masterplanului General de Transport, este total disproporţionată. În rezoluţia adoptată de PNL se arată că doar zece la sută din fonduri sunt alocate Regiunii Nord-Est şi nord-estului Transilvaniei, ceea ce va conduce la adâncirea profundă a decalajelor inter-regionale.

“Cerem Comitetului de elaborare şi de monitorizare a Masterplanului General de Transport, împreună cu celelalte patru milioane de locuitori ai Regiunii, includerea în varianta finală a acestuia, printre proiectele prioritare ale României, a Autostrăzii Moldova – Transilvania (Târgu Mureş – Ditrău – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni). Solicităm ca acest lucru să se întâmple înainte de aprobarea, de către Guvern, a documentului final”, se arată în rezoluţia adoptată la Iaşi de către BPN al PNL.

Adomniţei a mai spus, în aceeaşi conferinţă de presă, că Guvernul nu ar fi introdus în urmă cu o săptămână autostrada în Materplanul General de Transport dacă nu ar fi existat “rezistenţa” de la Iaşi şi că speră ca Victor Ponta să-şi respecte promisiunile făcute la Iaşi în cursul zilei de vineri.

“Sper să nu fie o minciună a PSD, iar autostrada să nu se facă. Iniţial, în prima formă a Masterplanului, Guvernul PSD a şters autostrada Moldovei de pe hartă, promiţând că face drum expres. Dar drumul expres este altceva, viteza de deplasare este mai mică, iar curbele în munţi sunt mai strânse. Este o mare minciună că drumul expres se poate transforma ulterior în autostradă”, a spus Adomniţei.

Premierul Victor Ponta a anunţat, vineri, la Iaşi, că autostrada Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş, în cazul căreia au existat numeroase controverse, este inclusă în forma “aproape finală” a Masterplanului de transport rutier, care va fi trimisă Comisiei Europene, după ce va trece prin Parlament şi Guvern.