În vreme ce olimpiadele școlare au început, cu fazele pe școală, ministrul Educației vrea acum să schimbe, din mers, metodologia. Cum se vor desfășura concursurile și olimpiadele în acest an școlar, câți elevi se vor putea califica la etapa națională și în ce condiții, pe fiecare disciplină, este încă o necunoscută. Astăzi, 18 ianuarie, la Inspectoratul Școlar Judeţean (ISJ) Neamț încă n-a ajuns nimic oficial de la minister. În condițiile în care olimpiadele la anumite discipline, cum este germana, de pildă, au particularități ce pot crește sau scădea șansele copiilor de a participa și confirma performanța.
„Până în acest moment nu s-a primit la inspectorat nici un document de la Ministerul Educației Naționale privind noua metodologie pentru toate olimpiadele și concursurile”, a declarat inspectorul școlar Elena Preda, purtătorul de cuvânt al IȘJ Neamț.
În vara anului trecut, sub ministrul Liviu Pop, a apărut un nou regulament cadru pentru olimpiade și concursuri. Noul algoritm de calificare la naționale a nemulțumit elevii și profesorii, deopotrivă, fiindcă impunea o ierarhie națională a punctajelor, față de ierarhia județeană, și un număr limitat de locuri pe disciplină, an de studiu, etc. Recent, nemulțumirile s-au extins și asupra modului de corectare, și nu doar. S-au făcut mai multe propuneri de modificare a metodologiei-cadru, însă rămâne de văzut care vor fi noile condiții pentru susținerea performanței elevilor. (C.I.)