Oficial, avem reduceri. De câteva zile, mai exact, de la 15 ianuarie s-a deschis sezonul în toate magazinele din Piatra-Neamţ, iar vitrinele arată preţuri reduse şi cu până la 70 %. De fiecare dată când începe sezonul reducerilor, oamenii îşi pun întrebarea legitimă: câte dintre produsele ale căror etichetă afişează un preţ cu până la 80 % mai mic sunt într-adevăr reduse? Ar fi greu de verificat pentru că marfa de multe ori nu mai coincide cu cea expusă înainte de startul reducerilor. Am făcut însă un tur al magazinelor din Galleria Mall. Deşi au etichete care semnalează reduceri, cel puţin la prima vedere, preţurile afişate par să nu fi fost atinse de promoţii:

* Kenvelo – magazin de îmbrăcăminte – reduceri de până la 70 %. Exemplu: geacă bărbătească 199 lei (499 lei preț inițial)

* Eponge – magazin de îmbrăcăminte şi încălţăminte – reduceri de până la 70 %. Exemplu: jachetă de damă – 109 lei, palton de damă 229 de lei

* Noriel – magazin de jucării – reduceri de până la 80 %

* Senso – reduceri de până la 50 % la tricouri şi pijamale din bumbac

* Leonardo – magazin de încălțăminte – reduceri de până la 50 % la produsele de sezon și nu numai. 1 plus o jumătate gratis sau 2 plus 1 gratis

Sunt însă şi magazine care par să urmeze trendul internaţional şi să reducă din preţuri nu doar la nivel declarativ:

* Orsay – magazin de îmbrăcăminte exclusiv de damă – reduceri de până la 50 %: pulover – 30 de lei, bluză – 40 de lei, pantaloni – 50 de lei, rochie – 60 de lei.

* Deichmen – magazin de încălțăminte – o pereche cumpărată la reducere, la a doua pereche achiziționată 50 % discount sau 2 perechi cumpărate la reducere, a treia pereche oferită gratuit:  Cizme – 79 de lei (179 de lei preţ iniţial), pantofi – 79 de lei(109 lei preţ iniţial), adidaşi de copii 39 de lei (79 de lei preţ iniţial)

Client: reducerile de la noi? O făcătură !

Puținii nemțenii care au început să colinde magazinele din Galleria Mall în speranța că vor putea să-și cumpere produse cu adevărat reduse au plecat dezamăgiți și cu sacoșele aproape goale: “Rar găsești produse care să fi fost cu adevărat reduse în această perioadă. Eu am avut ocazia să mă nimeresc de multe ori în străinătate în perioada lichidărilor de stocuri și ce se întâmplă acolo nu are nicio legătură cu ce practici văd în magazinele de la noi. Cel mai bun exemplu e chiar acesta: geacă bărbătească, chipurile redusă, costă acum 199 de lei, față de 499 de lei cât se presupune c-ar fi fost înainte. Niciodată, de când știu eu magazinul acesta, o geacă n-a costat atât. Deci e clar făcătură. Păcat. Ar fi trebuit să ne bucurăm și noi cu adevărat de sezonul reducerilor, dar cred că trebuie să mai treacă vreo 20 de ani ca să se întâmple asta”, ne-a spus Ionuț, unul dintre clienții Galleria Mall.

Teoretic, perioada de soldare sau lichidare de stocuri începe pe 15 ianuarie și se încheie pe 15 aprilie. Există însă o diferență între soldare și promoție. Puține sunt însă magazinele care aleg lichidările de stocuri pentru a scăpa de marfă, cele mai multe optând doar pentru promoții. Pentru ca un agent economic să intre în categoria solduri, el este obligat să  întocmească o listă pe care să înregistreze toate produsele care sunt supuse soldării, pe grupe de produse. Până acum însă, niciun operator economic nu și-a exprimat dorința de a face soldări printr-o cerere scrisă depusă la Primărie.

Ioana HAGI-STAN

Articolul precedentAccizarea țuicii și rachiului, pe proprie răspundere
Articolul următorProtest preventiv