evaluare matematica subiectImediat după proba la matematică, de la Evaluarea Națională, care a avut loc miercuri, 29 iunie, a apărut o petiție, care a strâns până joi, 30 iunie, peste 40.000 de semnături.

Apariția petiției este motivată de inițiatori de faptul că „MEN a derutat elevii, la Subiectul I, exercițiul 6, prin diagrama reprezentată greșit, propunem o reevaluare a tuturor lucrărilor din sesiunea iunie 2016, astfel încât ambele variante (3 și 8 elevi) să fie punctate ca fiind corecte”. În răspuns, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare a venit cu precizări în legătură cu subiectul dat spre rezolvare la proba de matematică, prin care demontează nemulțumirile celor care nu au dat răspunsul corect.

„Referitor la itemul numărul 6 de la subiectul I, varianta 7, disciplina matematică, din cadrul Evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, din data de 29.06.2016, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) face următoarele precizări:

  • Itemul evaluează competenţa Analizarea unor situaţii practice cu ajutorul elementelor de organizare a datelor, competenţă formată/dezvoltată în cadrul unităţii de învăţare „Elemente de organizare a datelor”, clasa a VII-a, prezentă în programa pentru Evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi aprobată prin Ordinul de ministru nr. 4431/29.08.2014, Anexa nr. 3.
  • Itemul este complet formulat, enunţul este clar, fără ambiguităţi şi permite un singur răspuns corect. Acesta conţine toate elementele necesare unui răspuns corect şi se referă la o diagramă care a mai fost prezentată în subiectele formulate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (vezi subiecte2016.edu.ro/2016). Tipul de diagramă în discuţie este inclus în modelul de subiect pentru Evaluarea naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a, anul şcolar 2014-2015.
  • Itemul  conţine legenda referitoare la reprezentarea numărului elevilor, legendă care este echivalentă cu identificarea prin axele de coordonate. În esenţă, acesta se referă la prezentarea unei dependenţe funcţionale (între notă şi numărul elevilor din clasă care au obţinut această notă), iar în cazul unei dependenţe funcţionale variabila se reprezintă pe axa orizontală (a absciselor).

Răspunsul corect, din punct de vedere matematic, la acest item este cel prevăzut în baremul de evaluare şi de notare.”

Răspunsul la acest exercițiu era ”3”, însă o parte au răspuns cu ”8”, susținând că au fost derutați de faptul că în exercițiu nu s-a precizat care axă reprezintă elevii și care notele. Cei care au dat răspunsul greșit, vor pierde 0,5 puncte. (M.T.)