Una dintre componentele importante ale PNRR o constituie alocarea a 8,5 miliarde de euro, circa 27% din totalul sumelor atrase, modernizării infrastructurii de transport rutier și feroviar.
Pentru Moldova, prioritare sunt autostrăzile. Astfel, 300 de kilometri de autostradă vor fi construiți pe tronsoanele Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani, parte din autostrada A7, și tot prin PNRR vor fi construite și sectoarele din capetele Autostrăzii ”Unirii”, A8, la Târgu Mureș și la Târgu Neamț.
”Prin aceste investiții extrem de importante în infrastructura rutieră, Moldova va fi legată de sudul și vestul țării. Este pentru prima dată în istoria post decembristă a României, când guvernele liberale, conduse de premierii Ludovic Orban și Florin Cîțu, acordă o atenție deosebită Moldovei, regiune istorică îndelung ignorată”, a precizat senatorul Eugen Țapu-Nazare, președintele interimar al PNL Neamț.
Din totalul de 450 de kilometri de autostradă ce vor fi construiți prin PNRR, cea mai mare parte se află în Moldova. Acestor investiții în infrastructura rutieră se adaugă Autostrada A13, Bacău – Brașov. În ceea ce privește A7, Ploiești – Pașcani, se avansează pe unele tronsoane (Ploiești – Buzău fiind în faza de eliberare a autorizației de construcție), întregul obiectiv având ca termen estimat de finalizare 2024.
În Ardeal, prin PNRR, vor fi construiți 60 de kilometri din A3, între Nădășelu și Poarta Sălajului (leagă județele Cluj și Sălaj) și cei 9 km sector lipsă între Deva și Lugoj, o porțiune dificilă, cu tuneluri, parte din A1.
Planul Național de Redresare și Reziliență a fost negociat cu oficialii Uniunii Europene și s-a aflat în consultare publică cu partenerii sociali și forțele politice.
Biroul de presă al PNL Neamț