pietricica turism
Viorel STAN
Viorel STAN

Inspectorul general școlar al Inspectoratului Școlar Județean Neamț, prof. Viorel Stan este de părere că decizia luată zilele trecute de membrii senatului, cu pivire la reacordarea dreptului de vot în cadrul Consiliilor de administrație (CA) ale școlilor, pentru reprezentanții elevilor, este una care aduce elevul mai aproape de deciziile care se iau în legătură cu activitatea unei unități școlare.

Această hotărâre nu face altceva decât să implice mai mult elevii în ceea ce privește deciziile legate de managementul unei instituții de învățământ. Este un drept pe care vor trebui să-l folosească cu multă responsabilitate”.

Senatul a adoptat, în 15 aprilie, propunerea legislativă ce redă dreptul de vot, în Consiliul de administrație, reprezentanților elevilor. Propunerea a fost inițiată de Asociația Elevilor din Constanța și sprijinită de Consiliul Național al Elevilor. Inițiativa legislativă a fost adoptată de plenul Camerei Deputaților la începutul lunii martie. După adoptarea OUG nr. 49/2014, reprezentantul elevilor a pierdut dreptul de vot în CA, acesta având doar rol de observator. Consiliul Național al Elevilor a remis un comunicat prin care precizează că decizia de a reda dreptul de vot reprezentanților elevilor nu ar fi una inedită.

Elevii au beneficiat de dreptul de a fi reprezentați în cadrul Consiliului de Administrație al unităților de învățământ și în perioada 1995-2011, conform Legii Învățământului nr. 84/1995. Mai mult, prin adoptarea propunerii legislative, s-ar da curs articolelor 3 punctele m), t), u) din Legea Educației Naționale, anume guvernare unor principii în cadrul sistemului de învățământ precum principiul transparenței, al fundamentării deciziilor pe dialog și consultare și al respectării dreptului la opinie al elevului.În același timp, asigurarea dreptului de vot elevului în Consiliul de Administrație ar reprezenta un vector al capacitării, dezvoltării, maturizării și responsabilizării vocii elevului în cadrul unității de învățământ, iar relevanța intereselor și doleanțelor elevilor ar fi potențată. Elevii, ca beneficiari direcți ai sistemului de învățământ, sunt cei mai în măsură să relateze problemele cu care se confruntă în mediul educațional, iar astfel prezența lor în Consiliul de Administrație sporește transparența structurii.” (M. TEODOROF)