0:00

Domnului primar, cu dragoste și speranță…., ZCH NEWS - sursa ta de informații

Dialogul dintre aleșii locali și cetățeni ar trebui să fie unul firesc și lejer. Și asta nu numai în anii electorali. Implicarea activă a oamenilor în luarea deciziilor de către administrațiile publice locale ar trebui să fie o caracteristică a sistemuluidemocratic. În acest trend se încadrează și site-ul www.domnuleprimar.ro. Acesta se dorește a fi un forum de discuție, unde cetățenii pot formula întrebări, exprima nemulțumiri sau pur și simplu sugera soluții la problemele cu care se confruntă. Site-ul permite o comunicare directă cu aleșii locali vizați de întrebări, primarii putând răspunde la toate sesizările cetățenilor.

Primăria Piatra Neamț este una dintre cele 26 de primării care au încheiat acorduri de parteneriat cu site-ul respectiv. La data scrierii acestui articol, primarul Gheorghe Ștefan este și printre performerii site-ului, fiind „cel mai activ primar” din ultimele șapte zile, cu 15 răspunsuri date la sesizările cetățenilor. Cu toate că numele domnului primar este cel care apare pe site, răspunsurile la întrebările adresate sunt formulate de Biroul Comunicare și Management Integrat  al Primăriei Piatra Neamț. E bine când și reprezentanții noștri au reprezentanți. Pentru a înțelege preocupările cetățenilor noștri și modul în care reacționează Primăria, vă prezentăm ultimele sesizări și, acolo unde este cazul, răspunsurile primăriei.

Reclamații și reacții

Dan Popa reclamă în 26.07.2014: „Bună ziua. Multumim pentru că s-a asfaltat strada Rozelor din Piatra Neamt. Vă rugăm în continuare să refaceți și trotuarul din fața blocurilor. Între blocurile D6 și D7 de pe Aleea Rozelor există o parcare amenajată de către Parking. Stâlpul care lumina parcarea nu mai funcționează (probabil becul este ars). Vă rugăm trimite-ți pe cineva să rezolve situația. Multumim”. Răspunsul autorității a venit o săptămână mai târziu: „În perioada următoare va fi refăcut și trotuarul din fața blocurilor. Sesizarea privind iluminarea parcării a fost predată operatorului Luxten Lighting, spre rezolvare”.

Doamna Diana Humă a înaintat o reclamație în data de 30.07.2014: „Bună ziua. Vă rugăm să remediați cât mai urgent locul de joacă situat pe str. Privighetorii, cel din spatele fostei bănci ING. Este un adevărat pericol pentru cei mici și cred că este în acest stadiu de cel puțin 3-4 luni, scânduri și tuburi rupte. Chiar niciun părinte nu a sesizat până acum serviciile abilitate din cadrul Primăriei? Vă mulțumesc”.

Având în vedere importanța problemei ridicate, răspunsul Primăriei a venit cinci zile mai târziu: „Reprezentanți ai primăriei, împreună cu salariați ai Publiserv, s-au deplasat în zonă și în cel mai scurt timp posibil vor remedia defecțiunile constatate”.

O altă problemă a fost semnalată de domnul Adrian: „Rugăm o asfaltare pe strada noastră, mai exact în fața fostului cămin de bătrâni. Locuim la blocurile ANL și plătim loc de pacare dar sunt multe gropi unde îți strici mașina, mai ales atunci când vii acasă seara iar cetățenii nostri care nu binevoiesc să-și plătească un loc de parcare își lasă mașinile lângă bordură și trebuie să faci cum poți să te strecori printre gropi și mașini să intri pe locul tău. Dacă s-ar pune și un semn cu parcarea interzisă ar fi bine. Aș vrea să mai sesizez și faptul că nu este nici un bec între blocurile N și dacă vii seara târziu, nu ai nici o siguranță că nu pățesti nimic pentru că e neluminat. Multumim, sperăm că vom avea aceste probleme rezolvate cât mai curând”.

Răspunsul autorităților a venit în data de 04.08.2014: „Au fost perfectate documentele legale, iar de mâine vor începe lucrările de realizare a rețelei de iluminat public în zona menționată. Ulterior va fi reparată strada respectivă, iar blocare accesului/ ocuparea locului de parcare de reședință trebuie semnalate societății Parking, la telefon 0748146887, între orele 8-22”.

Domnul Victor Mancaș a sesizat o problemă cu modul de utilizare a spațiilor de joacă din zona Precista: „Locuiesc în Precista, zona Barul Dunărea.  Aici există un loc de joacă amenajat pentru copii. Noaptea se adună tot felul de tineri minori (si nu numai), fete și băieți,care consumă băuturi alcoolice, folosesc un limbaj imposibil de redat în cuvinte, deranjând locatarii pe o distanta de… Și alti pietreni din alte zone se plâng de același lucru. Chiar nu se poate face nimic?”. Răspunsul primăriei a pasat responsabilitatea în curtea altei instituții: „Vă rugăm ca atunci când vă confruntați cu această problemă să sesizați Poliția Locală, la telefon 0233 231 300, pentru a putea acționa în timp util”.

Reclamații fără reacții

Domnul Ionescu (și atât) formulează o sesizare care a rămas fără răspuns: „Bună ziua. Poliția locală ar putea să facă ceva în legătură cu doi oameni ai străzii care se aciuează pe la ora 10 în fiecare zi. Este vorba despre un bărbat și o femeie cu un miros dezgustător, făcând mizerie și țipând. Se pot identifica ușor deoarece cară în fiecare zi după ei un troler de culoare albastră. Locul unde își fac veacul este pe strada Paharnicului (locul marcat cu roșu este binemeritata lor casă). Vă mulțumesc și aștept răspunsul dumneavoastră”.

Probabil același domn Ionescu face o sesizare-atac la adresa doamnei viceprimar Simionică : „Nu am crezut că se va ajunge la o asemenea bătaie de joc de banul public. Doamnă viceprimar, am fost în audiență la dvs. de nenumărate ori în legătură cu problema țiganilor din cartierul Speranta. Ce fac acești romi de îi protejați atât? Bine că nouă, cetățenilor care plătim taxe și impozite, ne luați o chirie mărită de 4 ori, dar de faptul că acești țigani distrug totul nu pasă nimănui. La blocul H15 au distrus o garsoniera nelocuită de la parter total. Au spart balconul, au furat până și parchetul de pe jos, și? Nimic. Plătim o chirie de aproximativ 300 ron pe o garsoniera și pentru ce? Pentru mizerie, șobolani, lipsa apei calde, dar, cel mai grav, pentru a fi terorizați de acești romi pe care îi protejați. Trebuie să le asigurați locuințe după ce au distrus totul? Dar nouă, cei care muncim și asigurăm veniturile orașului, ce ne asigurați? Rușine. Dar să știți că noi, cetățenii din Speranța, vă mai acordăm și acest ultim termen pe care l-ati scris în presă, 15-25 august, pentru a muta acești țigani, apoi vom apela la televiziuni, până și la Guvern să vedem de ce tot atâta clemență. Ce interese aveți doamnă viceprimar să vă terorizați cetățenii pe banii lor?. Noi înțelegem că aveți rude în cartierul Văleni, mutați-i în altă parte atunci, dar faceți ceva. Dacă nu, sperăm ca împreună cu Dan Diaconescu de la România TV și Cristi Sabach de la Kanal D să aflăm de ce se întamplă toate acestea. De ce este permisă infracționalitatea la un asemenea nivel într-un oraș european și cu pretenții de oraș turistic. Sper să îmi publicați această sesizare, deși mă îndoiesc”. Dorința reclamantului de a publica sesizarea s-a materializat, dar răspunsul încă nu a venit.

Ultimele reclamații, postate pe 7 și 8 august, nu au primit încă un răspuns din partea Primăriei. Domnul Marius ar dori să știe „Când aveți de gând să reparați imensele gropi de pe Strada Progresului numărul 4? Toate drumurile din împrejurime sunt OK, mai puțin ăsta. Mai nou a apărut și un șanț care a fost acoperit cu același pământ, bineînțeles necompactat de incompetenții de la Publiserv, așa că s-a format ditamai cocoloașa”.

După cum se poate vedea din aceste întrebări, sesizări și reclamații cetățenii vor să aibă un rol mai activ în administrația locală. Poate nu toate textele de pe site vizează probleme ce intră în subordinea primăriei, dar, în acest caz, oamenii pot fi îndrumați către autoritățile competente. Am vrea și noi să facem un apel către cei care postează pe acest site și, în general, către cei cu nemulțumiri sau întrebări pentru autoritățile locale: dacă doriți să faceți publice aceste sesizări, redacția ziarului Ceahlăul marcă înregistrată vă stă la dispoziție.

Domnului primar, cu dragoste și speranță…., ZCH NEWS - sursa ta de informații

Apa Serv, fruntașă la reclamații

Trei sesizări sunt trimise către site-ul www.domnuleprimar.ro în atenția primarului municipiului Piatra Neamț, Gheorghe Ștefan, și tustrei cer un proiect de contorizare și facturare individuală a apei și în municipiul Piatra Neamț, pe modelul care s-a realizat la Roman. Deși la mai multe dintre sesizări există un punct de vedere al autorităților, ultimele din 6 august, la aceste trei sesizări, postate pe 7 august, nu s-a dat niciun răspuns.

O altă sesizare a fost, se pare, inspirată chiar de un material al acestui ziar. Domnul Ion Popa a postat următoarele: „Fac APEL către autoritățile locale din Piatra Neamț să elibereze odată metodologia privind facturarea individuală a consumului de apă. Anunț utilizatorii acestui serviciu care locuiesc la blocurile din oraș că Legea 241 a fost modificată în luna noiembrie 2012, iar la ANRSC s-a făcut modificarea contractului cadru rămânând ca Autoritatea Locală să elibereze metodologia pentru o facturare individuală. La Roman se poate și la noi în Piatra Neamț nu? Care sunt interesele d-voastră?
https://zch.ro/unda-verde-pentru-contorizarea-si-facturarea-individuala-a-apei/ Vă rog insistent să rezolvați cât mai repede această problemă. Suntem în august 2014 și tot nimic”
.

Aceeași problemă este ridicată de către domnul Ion Silviu: „Vă rugăm să ne sprijiniți pentru a avea contorizare individuală la apa la bloc. Azi am citit în ziar că la Roman se pot face contracte individuale la Apa Serv. Legea permite acest lucru, dar Apa Serv(companie la care și primăria este acționar) nu binevoiește să facă contracte individuale. În calitate de acționar ar trebui să aveți un cuvânt în această companie.”

Și domnul Dumitru este interesat de subiect: „Am înțeles că prin Roman s-a finalizat metodologia de contorizare și contractare individuală a apei reci. De ce nu se face așa ceva și în Piatra Neamț? Sunt destule societăți private care ar putea foarte repede face acest lucru dar sunt alte interese?”

La Roman, consilierii locali au aprobat cadrul legal prin care cetățenii pot cere contorizare și facturare individuală, bineînțeles dacă îndeplinesc și câteva condiții. Primarul Laurențiu Leoreanu spune că, până acum, nu a primit nicio adresă din partea ApaServ care să conteste decizia. Chiar și așa, edilul spune că reprezentanții companiei pot contesta hotărârea în instanță, însă șansele să câștige sunt infime.

pagină realizată de Vlad BĂLĂNESCU

Articolul precedentCanicula – alarmă falsă în județul Neamț
Articolul următorAtenţie la cine şi cum invocă Revoluţia din decembrie 1989!