pietricica turism
heidelbergcement

masina ridicare 01Ministerul de Interne (MAI) supune dezbaterii publice normele după care vor putea fi ridicate maşinile parcate neregulamentar. Cel puţin în teorie se intenţionează reglementarea procedurii la nivel naţional şi împiedicarea eventualelor abuzuri.

“Se propune stabilirea unui set de reguli procedurale, care să descurajeze apariția unor practici abuzive și deturnarea scopului măsurii într-unul commercial”, potrivit Notei de fundamentare.

Acelaşi document descrie şi situaţiile în care maşinile pot fi ridicate:

  • “a) în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;
  • b) în zona de acţiune a indicatorului cu semnificaţia «Staţionarea interzisă» şi a marcajului cu semnificaţia de interzicere a staţionării;
  • c) pe drumurile publice cu o lăţime mai mică de 6 metri;
  • d) în dreptul căilor de acces care deservesc proprietăţile alăturate drumurilor publice;
  • e) în pante şi în rampe;
  • f) în locul unde este instalat indicatorul cu semnificaţia «Staţionare alternantă», în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul cu semnificaţia «Zona de staţionare cu durata limitată» peste durata stabilită”.

Şi evitarea abuzurilor se află în atenţia legiutorului: “Se propune ca măsura să nu fie dispusă sau să înceteze executarea sa, dacă în vehicul este vizibilă prezența unor persoane. De asemenea, aplicarea măsurii nu se justifică în situația unui vehicul aparținând instituțiilor enumerate de lege, având în vedere că regimul prioritar de circulație conferit de deplasarea «în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care au caracter de urgenţă» nu încetează atunci când vehiculul este oprit sau staționează. (…)

Se propune ca în dispoziția de ridicare a vehiculului, care va avea natura unui act administrativ, să fie redate o serie de informații relevante, ce pot proba prezența vehiculului în locul din care a fost ridicat (și, implicit, faptul că ocupa abuziv o anumită porțiune de carosabil), necesitatea aplicării măsurii tehnico-administrative (scopul fiind de a reda carosabilul celorlalți participanți la trafic, aflați în mișcare), dar și starea vehiculului înainte de ridicarea acestuia (în acest sens, înregistrarea foto sau video devine o măsură necesară și utilă). (…)

masina ridicare 3Încetarea operațiunilor, dacă la vehicul se prezintă conducătorul auto, înainte de inițierea transportului către locul de depozitare; regula se circumscrie scopului urmărit de legiuitor, și anume îndepărtarea obstacolului de pe carosabil, și devine aplicabilă cu condiția plății contravalorii operațiunii de ridicare; aceasta constituie totodată și o garanție că nu vor exista situații abuzive, de solicitare a suportării unor cheltuieli care nu au fost efectuate (cele aferente transportului și depozitării vehiculului)”, potrivit Notei de fundamentare citate.

Hotărârea supusă dezbaterii publice, integral:

https://zch.ro/wp-content/uploads/2016/06/HG-ridicare-vehicule.pdf

Din 2015, maşinile parcate neregulamentar nu mai pot fi ridicate, după ce o decizie a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie a anulat dreptul autorităţilor locale de a lua astfel de măsuri. (M. CONSTANTINESCU)

aleho