0:00

Știre actualizată. Copil în stare critică după ce a fost atacat de trei câini, ZCH NEWS - sursa ta de informațiiActualizare 21 februarie: Operaţia multidisciplinară pe care a suferit-o băiatul a fost o reuşită. Acesta respiră singur, de azi dimineaţă, 21 februarie, a fost detubat, este conştient şi starea sa este stabilă. Medicii ieşeni speră întro evoluţie favorabilă a stării sale de sănătate în zilele următoare.

Actualizare: Copilul a fost operat de urgenţă, ieri, 19 februarie, acţiune multidisciplinară având ca prioritate salvarea vieţii micuţului. Din păcate, starea acestuia este în continuare critică.

„Pacientul rămâne intubat, ventilat mecanic. Menține o stare critică, dar stabilă. Sperăm la o evoluție favorabilă”, a precizat dr. Alina Belu, managerul Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii „Sfânta Maria” Iaşi.

Știre inițială: Scene rupte dintr-un film horror au avut loc astăzi, 19 februarie, pe o stradă din Botoșani, unde un băiețel de 10 ani a fost atacat de trei câini deosebit de agresivi. Victima a suferit mușcături în zona capului, gâtului și toracelui. Copilul a căzut pe caldarâm, fiind găsit în comă profundă și cu mari pierderi de sânge.

El a fost transportat de urgență, în stare deosebit de gravă, la Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii “Sfânta Maria” din Iași, unde medicii au fost oripilați de starea în care se afla.

“A fost admis în UPU un minor de 10 ani care prezenta plăgi la nivelul capului, gâtului, toracelui, plăgi importante cu lipsă de țesut. Pacientul este intubat, ventilat mecanic, menține stare critică. Va fi transferat către ATI pentru o acțiune multidisciplinară ce va avea ca prioritate salvarea vieții pacientului și reconstrucția zonelor care au fost cu decelare de subtanță. Cea mai importantă este stabilizarea hemodinamică pentru că este vorba despre un hemo-pneumotoract, o leziune care pune viața copilului în pericol. După care se va face o evaluare a posibilităților de reconstrucție pentru celelalte zone în care sunt plăgi deschise”, a declarat doctor Alina Bellu, managerul unității de urgență ieșene.

Polițiștii botoșăneni au reușit să-l găsească pe proprietarul unuia dintre cei trei câini agresivi.

„Poliţiştii din cadrul Poliţiei municipiului Botoşani au fost sesizaţi, prin apel 112, cu privire la faptul că pe Strada Săvenilor din municipiul Botoşani, pe marginea părţii carosabile a fost găsit un minor care prezenta mai multe răni la nivelul corpului. Din verificările efectuate până în acest moment, a reieşit faptul că minorul, de 10 ani, în timp ce se deplasa pe Strada Săvenilor, ar fi fost atacat de trei câini, care i-au creat mai multe leziuni, acesta fiind transportat la spital pentru acordarea de îngrijiri medicale. Totodată, a fost identificat proprietarul unuia dintre câini, în persoana unui bărbat, de 44 de ani, din municipiul Botoşani”, a precizat agebtul principal Delia Neniscu, purtătorul de cuvânt al IPJ Botoșani.

O echipă operativă a Poliţiei efectuează cercetări într-un dosar penal pentru neluarea măsurilor legale pentru prevenirea atacului canin.

Angela Croitoru

Foto ilustrativă: arhivă