copil spital 02Un băiețel de doar doi ani, din Roznov, a ajuns astăzi, 23 septembrie, în jurul prânzului, la secția Pediatrie a Spitalului Județean de Urgență Piatra Neamț după ce a înghițit medicamente.

„Un echipaj cu medic de la Serviciul de Ambulanță Județean Neamț s-a deplasat la locul solicitării, în Roznov, și a găsit pacientul de doi ani intoxicat cu medicamentele Rivotril și Emocalm, medicamente sedative. Băiețelul a fost transportat la secția Pediatrie a spitalului județean, conștient, pentru îngrijirile medicale necesare în aceste situații: spălături gastrice, supravegherea funcțiilor vitale și rehidratare”, a declarat Mihaela Olaru, asistenta șefă a Serviuciului de Ambulanță Județean Neamț.

Rivotril este recomandat în majoritatea formelor clinice de epilepsie ale sugarilor și copiilor, mai ales formele tipice și atipice de pierderea conștienței (sindromul Lennox).

Emocalm este un amestec de plante cu acţiune psihostabilizantă şi sedativă, fiind recomandat în tulburări emoţionale de diverse origini, de intensitate medie, ajutând astfel organismul să facă faţă stresului cotidian. (Oana IOSUB-TOMA)