În era digitalizării s-a făcut și în România un pas important în obținerea actelor de stare civilă. De acum înainte oricine are nevoie de eliberarea certificatului de căsătorie, divorț, deces sau certificatul de naștere nu mai este nevoit să meargă la ghișeele de stare civilă și să piardă timpul la cozi, ci poate solicita și obține actele în format electronic. Solicitările sunt înregistrate online, iar ofițerii de stare civilă vor completa electronic informațiile.
De menționat este faptul că pentru toate acestea este necesar ca solicitanții să meargă o singură dată la ghișeu, pentru validarea contului, ulterior actele urmând a fi comunicate electronic titularului, indiferent unde are acesta domiciliul. „Ne putem prezenta acum în orice oficiu de stare civilă, indiferent de locul unde a fost înregistrat evenimentul de viață și mai avem un portal pentru cetățean, unde cetățenii își pot crea un cont și pot interacționa cu funcționarii, digital. Este necesară o singură dată în viață, o primă prezență în ghișeu, pentru validarea contului. Certificatul digital are aceleași funcții, poate fi utilizat oriunde pe glob”, a declarat Cătălin Giulescu, directorul Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor citat de digi24.ro.
Sistemul este operațional la nivelul întregii țări, fiind interconectate și operaționalizate toate cele 3.188 de unități administrativ-teritoriale din România, municipii, orașe și comune. Implementarea proiectului a avut ca scop principal și urmărește eliminarea birocrației și oferirea de soluții rapide și sigure pentru obținerea documentelor esențiale. Soluția informatică pentru eliberarea acestor documente va avea ca efect principal reducerea timpilor de așteptate și evitarea cozilor de la ghișee. În plus, documentele actele pot fi trimise oriunde se află solicitantul.
FOTO eghiseul.ro
(G. S.)