Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a emis, vineri, 14 octombrie, o informare, prin care recunoaşte implicit că sistemul informatic al asigurărilor de sănătate va avea probleme şi în viitor. Din nefericire, CNAS nu caută şi nu găseşte o soluţie pentru remedierea PIAS, ci drege din condei o completare a contractului-cadru pentru 2016-2017. Dregere din condei care, conform informării de pe portalul CNAS, a fost şi negociată cu “Colegiul Medicilor din România, Colegiul Medicilor Dentişti din România, Colegiul Farmaciştilor din România, Ordinul Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în Sistemul Sanitar din România, Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, precum şi cu organizaţiile patronale şi sindicale reprezentative din domeniul medical”. Dacă e adevărat, să-i mai auzim că se plâng!
Ce precizări ţine CNAS să se facă în contractual-cadru? “În situația producerii unor întreruperi în funcționarea Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS), constatate și comunicate de Casa Națională de Asigurări de Sănătate prin publicare pe site-ul propriu:
- serviciile medicale și dispozitivele medicale se acordă în regim off-line;
- furnizorii de medicamente eliberează în sistem off-line medicamentele din prescripțiile medicale on-line şi off-line.
Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emite ordin pentru ziua/zilele în care sunt constatate întreruperi în funcționarea PIAS. Ordinul cuprinde condițiile de transmitere în PIAS a serviciilor acordate off-line și/sau condițiile de validare a acestora în cazul imposibilității de a utiliza on-line sistemul național al cardului de asigurări sociale de sănătate ca urmare a întreruperii în funcționarea acestuia, și se publică pe pagina web a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, la adresa www.cnas.ro”, potrivit informării CNAS.
Pentru conformitate, documentul integral:
https://zch.ro/wp-content/uploads/2016/10/modificare-HG-161-2016_12.10.2016.pdf
(M. CONSTANTINESCU)