reclama autocenter

card
Pe fondul real al creșterii tranzacțiilor făcute cu cardul, a început să se pună problema costurilor pe care acestea le generează, în special comisionul perceput de bancă pentru realizarea tranzacției, comision care, deși nu pare mare, reprezintă un cost suplimentar pentru consumator.
Potrivit unei analize realizate de Consiliu Concurenței, România are printre cele mai mari comisioane când vine vorba despre tranzacțiile realizate prin card. Președintele acestei instituții, Bogdan Chirițoiu declara: “Analiza noastră arată că România are, nu cele mai mari, dar printre cele mai mari comisioane la tranzacţiile cu cardul, comisioane interbancare, ce îşi plăteşte o bancă alteia. VISA a promis Comisiei Europene că va reduce comisioanele la 0,3%. În România, comisionul este de 1%, adică, la 100 de lei, un leu rămâne la bănci. Nu e nicio justificare economică pentru ca o tranzacţie internă în România să coste mai mult ca procesarea unei tranzacţii transfrontaliere. Deci, dacă VISA poate să trăiască cu 0,3% la tranzacţiile transfrontaliere, aşa cum a promis Bruxelles-ului, cred că şi în România poate să se încadreze în costuri similare”.
Următoarea întrebare este cum s-a ajuns la un asemenea comision? Răspunsul a fost dat de același domn Chirițoiu, care a afirmat că există o înțelegere între bănci în ce privește nivelul comisioanelor percepute pentru carduri. Consiliul Concurenței investighează în prezent dacă această înțelegere a fost făcută în limitele legii.
carduri

Articolul precedentȘomajul în Neamț scade la nivel statistic
Articolul următor„Anotimpuri”