Agenția Națională de Administrare Fiscală atenționează asupra unei noi campanii frauduloase, prin care contribuabilii sunt contactați telefonic sau prin mesaje de pretinși angajați ai ANAF, fiindu-le solicitate date bancare sau personale. „Situația reprezintă o tentativă de fraudă financiară, în care atacatorii încearcă să impersoneze diverse instituții. Atacatorii folosesc tehnici de phone spoofing, prin care numărul de telefon afișat pe ecranul persoanei vătămate pare a fi al Direcției generale antifraudă fiscală”, anunță Agenția Națională de Administrare Fiscală.
Fiscul recomandă să evitați accesarea de link-uri sau atașamente din e-mail-uri sau mesaje a căror sursă nu poate fi atestată/certificată ca fiind legitimă, precum și efectuarea unor plăți către entități a căror identitate nu poate fi verificată. De asemenea, nu furnizați date personale/bancare telefonic înainte de a verifica autenticitatea identității solicitantului prin intermediul canalelor de comunicare oficiale ale ANAF. „Phone spoofing înseamnă falsificarea ID-ului de apelant. Cu ajutorul falsificării ID-ului apelantului, infractorii pot face să pară că apelurile lor telefonice provin de la un anumit număr – fie unul cunoscut și/sau de încredere pentru destinatar, fie unul care corespunde unei anumite locații geografice”, mai arată sursa citată.
Specialiștii în securitate cibernetică recomandă ca ori de câte ori aveți suspiciuni asupra interlocutorului, chiar dacă la prima vedere numărul de telefon pare a fi a unei instituții publice sau al unui cunoscut, să încheiați conversația și să respingeți apelul. Ulterior puteți reapela, iar apelul va fi direcționat către numărul real al entității și nu către cel clonat.
FOTO Facebook ANAF
(G. S.)