0:00

AUTOSTRADA IAŞI – TÂRGU MUREŞ: Scrisoare a deputaţilor PNL către ministrul Ioan Rus, ZCH NEWS - sursa ta de informațiiPreședintele PNL Neamț, deputatul Mugur Cozmanciuc a inițiat, împreună cu deputații PNL din regiunea Moldovei, o scrisoare în atenția ministrului Ioan Rusu prin care îi prezintă priorități de investiții în infrastructura rutieră necesare pentru o dezvoltare economico-socială armonioasă a regiunii Moldova.

Astfel punctele cuprinse în scrisoare sunt următoarele:

1. Autostrada Târgu Mureș-Iași-Ungheni. Realizarea acestei autostrăzi trebuie să devină o certitudine, de aceea se impune o asumare clară din partea autorităților statului responsabile prin fixarea de termene precise de execuție și cu precizarea explicită a surselor de finanțare, prevăzute ca atare în Masterplanul General de Transport. Este foarte important ca acest proiect să fie inclus spre finanțare și execuție în perioada 2014-2020 având în vedere că în planul reţelelor de transport din Europa de Est lipseşte conexiunea est – vest în centrul regiunii est europene, ceea ce conduce la izolarea geografică a nordului şi estului României, Republicii Moldova şi sud-vestului Ucrainei. Susţinem aşadar realizarea cu prioritate de autostrăzi de pe coridoarele TEN-T Core (finanţate de UE în proporţie de 85%), iar eventualele drumuri expres să fie orientate pe coridoarele TEN-T Comprehensive, unde cota de cofinanţare este mult mai mică. Conexiunea est – vest (Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ – Târgu Mureş) este situată pe TEN-T Core, spre deosebire de programata autostradă Bacău – Braşov, cu tronson Bacău – Paşcani, care e TEN-T comprehensive.

2. Autostrada Siret-Suceava-Bacău-Buzău-București -Giurgiu. Acest proiect reprezintă legătura dintre Moldova și zona de sud-est a țării, conectarea acestei regiuni cu ieșirea din țară spre Bulgaria fiind necesară în condițiile în care fragmentarea la nivel de infrastructură rutieră existentă în momentul de față aduce mari prejudicii de dezvoltare regiunii estice a României, care deja înregistrează mari decalaje din acest punct de vedere față de restul regiunilor țării. Astfel, includerea acestui proiect de infrastructură în lista investițiilor prioritare din Masterplanul General de Transporturi pe care România le pregătește a fi finanțate prin următorul exercițiu financiar european 2014-2020, devine obligatorie. Menționăm că traseul acestei autostrăzi se află pe Coridorul IX pan-european, un culoar strategic care leagă Nordul de Sudul Europei, argument suplimentar și suficient pentru a lua în considerare solicitarea noastră.

3. Modernizarea următoarelor Drumuri Naționale – DN 25 Tecuci-Galați, DN 24D Galați-Bârlad, DN26 Galați -Oancea, DN 28 Iași-Albița, DN 2F Vaslui –Bacău, DN 15D Vaslui-Roman și DN 24A Huși-Murgeni reprezintă proiecte de infrastructură rutieră care se impun a fi parte a Masterplanului General de Transport. Oportunitatea acestor investiții poate fi justificată plecând de la rațiuni de siguranță rutieră având în vedere starea precară a acestor drumuri, precum și în virtutea dinamizării colaborării transfrontaliere cu R. Moldova, obiectiv care poate fi atins prin realizarea unei rețele de transport eficiente. aduc la cunoștință prioritățiile pe infrastructură ale Moldovei.

AUTOSTRADA IAŞI – TÂRGU MUREŞ: Scrisoare a deputaţilor PNL către ministrul Ioan Rus, ZCH NEWS - sursa ta de informații
Mugur COZMANCIUC, preşedintele PNL Neamţ

”Uniunea Europeană a impus să ne definitivăm execuția coridoarelor de transport (TEN-T (Core & Comprehensive)) până la sfârșitul exercițiului financiar 2014-2021. În caz contrar, UE nu va mai finanța după 2021 porțiuni din aceste sectoare, ele putând fi realizate doar cu fonduri extra-comunitare. Guvernul PSD are în vedere realizarea Autostrăzii Moldova în 2030, ceea ce este extrem de grav pentru întreaga regiune, chiar dacă până la urmă au acceptat la presiunea PNL să facă autostadă în Moldova trebuie să înțeleagă că acest lucru trebuie să se întâmple repede, până in 2021! Nu ne dorim o Moldova în izolare și sărăcie până în 2030, când are de gând PSD-ul să se preocupe de infrastructura din Regiunea Nord – Est. Lipsa unei infrastructuri rutiere corespunzătoare este unul din motivele principale pentru care regiunea de Nord- Est este printre cele mai sărace din România. Refuzul includerii acestui proiect pe lista de priorităţi a Guvernului va condamna această zonă la izolare şi sărăcie şi pentru anii care vin. Nu cred că trebuie să mai aşteptăm nicio zi pentru a face demersurile necesare pentru realizarea acestei autostrăzi. Trebuie să înţelegem că este unul din proiectele de ţară ale României”, a declarat Mugur Cozmanciuc.

BIROUL DE PRESĂ PNL NEAMȚ, 11 februarie 2015

Articolul precedentOh, ce veste pentru PNL Neamţ! Va fi vorba de un extraefort financiar!
Articolul următorCum câștigă Ministerul Finanțelor la păcănele? DOCUMENT PDF
ZCH News
Stiri din Neamt, Bacau, Suceava, Iasi, Botosani, Vaslui. Primul ziar regional din regiunea Nord Est.