centura bacauContractul pentru construcția variantei ocolitoare a Municipiului Bacău a fost semnat cu firma turcească EKO INSAAT VE TIC A.S., la peste un an și patru luni de la finalizarea inițială a licitației publice, a anunțat miercuri, 1 aprilie, Compania de Drumuri și autostrăzi (CNADNR). Contractul prevede realizarea unei centuri ocolitoare în lungime de peste 30 de km și care să unească DN 11 (în Vest), DN2 (în Sud), DN2 (în Nord) și DN 15 (în Nord). Din total, aproape 16 km se suprapun peste traseul proiectului autostrăzii Moldova (A7), însă aceștia vor fi construiți, în prima etapă de execuție, doar pe un sens de autostradă, în regim de 2+1 benzi din doi în doi kilometri.

“Contractul a fost atribuit în urma finalizării procedurii de achiziție publică (licitație deschisă), societății EKO INSAAT VE TIC A.S. și are o valoare totală de 393.881.398,36 lei fără TVA. Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile (85%) și Bugetul de Stat (GOR 15%)”, a anunțat CNADNR într-un comunicat remis HotNews.ro.

Potrivit CNADNR, durata contractului este de 48 de luni, din care 24 luni pentru Execuția Lucrărilor, 24 luni Perioada de Garanție, iar lungimea “Variantei de Ocolire Bacău” este de 30,7 km. Licitația publică pentru acest contract a fost finalizată în noiembrie 2013, atunci când companiei turcești i-a fost atribuit contractul deși avea a treia oferta dintre cele 10 depuse, însă contestațiile și recursurile din justiție au prelungit procedurile cu aproape un an jumătate. În cele din urmă, justiția a decis că atribuirea contractului către firma turcească este legal și, astfel, se poate semna și contractul.

Firma Eko Insaat Ve Tic AS are în portofoliu mai multe lucrări de drumuri și autostrăzi realizate în Turcia, Bulgaria sau Kazahstan.  Proiectul presupune realizarea a trei sectoare, după cum urmează:

* Sectorul nr. 1: legătura rutiera DN 2 (sud Bacău) cu DN 2 (nord Bacău), în lungime de 20,180 km sector ce se suprapune cu viitoarea Autostradă Moldova între km 2 + 413 si km 18 + 682;

* Sectorul nr. 2: legătura rutieră de la nord de Bacău între DN 15 și DN 2 în lungime de 3,160 km;

* Sectorul nr. 3: legătura rutieră de la sud de Bacău între DN 2 si DN 11, în lungime de 7,360 km.

Daca sectoarele 2 și 3 vor reprezenta drumuri naționale și vor fi proiectate pentru o viteză de 100 km/h, o bucată de peste 16 km din sectorul 1 se suprapune cu traseul viitoarei Autostrăzi Moldova, însă în prima fază de execuție se va asfalta doar un sens de autostradă, pe celalalt sens fiind realizate doar terasamentele. (ZCH NEWS)

1 COMENTARIU

Comments are closed.