reclama autocenter

convorbire telefonica

Inventivitatea românilor nu cunoaște limite, mai ales când vine vorba despre găsirea unor metode pentru a face rost de bani rapid și fără prea mult efort. Nu de puține ori, cetățeni de bună credință au căzut victime ale înșelătoriilor. Polițiștii spun că metodele cel mai des folosite sunt „Accidentul” și Concursul. În primul caz, victime cad, de regulă, persoanele mai în vârstă. De regulă, scenariul pus în aplicare este că fiul ar fi fost implicat într-un accident rutier grav. Părinților „împricinatului” li se pretind sume de bani pe care, chipurile, ar trebui să le plătească victimei, pentru ca fiul lor să scape de dosarul penal și de pedeapsa cu închisoarea, „O persoană telefonează pe fix părinților, susținând că este avocat. Uneori, pentru ca totul să fie mai credibil, o altă persoană se dă drept fiul lor, vorbește plângând și neclar și pasează imediat telefonul avocatului. În asemenea situații, cel mai bine este ca persoana care primește apelul să-și sune fiul, pentru a se convinge dacă într-adevăr este vorba despre un accident”, precizează purtătorul de cuvânt al Poliției Neamț.  În cazul celei de-a doua metode de înșelătorie, intitulată „Concursul”, victimele sunt convinse la telefon că au câștigat un concurs din partea unei companii de telefonie. Însă pentru a putea intra în posesia premiului – o sumă de bani consistentă, în lei sau euro –  fericiții câștigători trebuie, mai întâi, să plătească un comision, în diferite conturi bancare sau oficii poștale, indicate de escroci. Poliția recomandă cetățenilor să ignore mesajele prin care sunt anunțați că au câștigat diferite premii. Datele confidențiale nu trebuiesc comunicate nimănui prin intermediul telefonului, mai ales dacă apelul este cu număr ascuns. (A.S.)

Articolul precedentNoi acţiuni preventive în şcoli
Articolul următorVin cicliştii!