O seară deosebită, interactivă, cu multe întrebări și posibile răspunsuri, a fost organizată de Asociația Ortodoxă Armina în parteneriat cu salonul-educaţional interactiv Sweet & Sour şi Hub-ul educaţional Parohia “Buna-Vestire” Sarata. Atelierul de creație motivaţional intitulat “Iisus Hristos & Publicitatea” adresat copiilor din asociaţie a fost organizat prin implicarea prof. preot dr. Mihai Capşa, preşedintele Asociației Armina, a avut loc în seara zilei de 14 martie.
Atelierul a fost susţinut de către consultantul în servicii creative şi de marketing Andreea Nemens. Ea a lucrat în agenții de publicitate de top din România peste 20 de ani, având în portofoliu numeroase brand-uri comerciale, dar şi campanii sociale şi branduri adresate copiilor, precum brandul de radio pentru copii “ItsyBitsy” sau proiectul “Brâncuși e al meu”. Tinerii din Asociaţia Armina, parte a grupului catehetic cu acelaşi nume, au primit acest atelier de creaţie cu multă receptivitate şi bucurie.
„Vă întrebaţi ce au sau nu în comun Isus Hristos şi publicitatea? Adevărul! Pe când Hristos este Însuşi adevărul, publicitatea cosmetizează adevărul. Dar, dincolo de adevăr mai există ceva, ce face scopul întâlnirii mele cu aceşti copii: cuvântul. Aşadar, am încercat să facem o paralela între cum este cuvântul la Hristos şi cum este folosit în publicitate. În întreg mesajul biblic cuvântul este putere, vindecător, hrăneşte nefiind înţeles de oricine, rămâne în Veşnicie. Cuvântul lui Isus Hristos este direct şi simplu, iar total opus faţă de frumuseţea cuvântului nou-testamentar stă astăzi cuvântul şi mesajul publicitar. Cel din urmă este imbietor, e construit pentru a infrumuseţa, are capacitatea de a insista mereu şi de a fi, mai cu seamă înţeles de oricine. M-am străduit să-i fac pe copii să înţeleagă că Hristos nu s-a promovat prin cuvânt, El fiind Însuşi Cuvântul. Hristos a fost “promovat” de faptele Lui. Lucrarea Lui a vorbit oamenilor, iar puterea Lui din cuvânt a schimbat inimile oamenilor, şi cuvântul lui Isus a fost mereu dublat de faptă,” a declarat Andreea Nemens pentru Mesagerul de Neamţ.
Atelierul de creaţie-motivaţional intitulat “Iisus Hristos & Publicitatea” adresat grupului catehetic Armina face parte dintr-un ciclu de 17 activităţi cultural-educative dedicate participării anuale a asociaţiei la Concursul Naţional Catehetic “Hristos – Cuvântul care vindecă”. Competiţia este gestionată de către Patriarhia Română şi închinată “Anului omagial al pastorației şi îngrijirii bolnavilor şi anului comemorativ al tuturor Sfinţilor tămăduitori fără de arginţi”.
„Mulţumim mult celor care susţin activităţile Asociaţiei Armina, mulţumim doamnei Andreea Nemens pentru învăţăturile cu folos şi cu totul deosebite pe care le-am primit. Este minunat, în egală măsură pentru copii cât şi pentru mine să asităm la o astfel de abordare cu totul nouă, dinamică şi actuală a vieţii noastre. Atelierul a fost gândit pentru a întâmpina mesajele suprasolicitante ale advertising-ului modern, adresate mai cu seamă tinerilor. De ce spun asta? Deoarece atât biserica, cât şi familia vorbesc tinerilor despre frumuseţea postului, (suntem în Postul Paştelui), iar tinerii, în drum spre şcoală întâlnesc la nivel vizual o mulţime de reclame şi mesaje gastronomice care incită şi îndeamnă la consum, exces şi lipsă de cumpătare, şi acesta este doar un exemplu.
Acest atelier oferă grupului catehetic Armina posibilitatea de a cunoaşte şi aplica adevărurile de credinţă şi trăirea acestora prin acţiuni şi fapte izvorâte dintr-o relaţie autentică şi asumată cu Dumnezeu şi aproapele” , a declarat prof. preot dr. Mihai Capșa-Togan.
Angela Croitoru