apa serv 04

Compania Județeană Apa Serv se poate lăuda cu unul dintre cele mai performante laboratoare de analiză a apei din România și chiar din Europa. Reabilitat în 2009-2010 pe fonduri ISPA, laboratorul este autorizat RENAR (Asociația de Acreditare din România RENAR este un ONG), iar conducerea companiei spune că este unul performant. “Verificarea calității apei potabile furnizate se asigură prin activitatea laboratoarelor proprii, pe baza unui program de monitorizare aprobat de Direcția de Sănătate Publică Neamț. Există și analize săptămânale și se iau probe ori de câte ori este necesar. Mostrele se analizează în laboratorul propriu, printre puținele din țară acreditate de RENAR, deși aceasta a fost o dorință a noastră, pentru a fi siguri de calitatea laboratorului și nu o obligativitate. Mai mult, facem teste de inter-comparabilitate. Mai exact, lucrăm cu o firmă din Anglia, care trimite către 47 de laboratoare din Europa o mostră, cu anumiți parametri. Anul trecut, din toate laboratoarele am ieșit pe locul I, având marja de eroare zero. Cu alte cuvinte, testele făcute în laboratorul de la Piatra Neamț au reliefat toți parametrii pe care firma de monitorizare îi deținea pe mostra respectivă. Vrem să fim jucători de prim rang nu numai la calitatea serviciilor de furnizare a apei sau canalizare, dar și pe ce înseamnă analize făcute responsabil”, a declarat directorul companiei, Cătălin Dughir.

În Piatra Neamț există 18 puncte de recoltare, în Roman – 12, la Târgu Neamț – 7 și la Bicaz – două puncte de recoltare. Nemțenii care vor să verifice duritatea sau turbiditatea apei pot intra pe site-ul companiei, la adresa www.apaserv.eu, la secțiunea “calitatea apei”, iar de aici să aleagă un punct de interes. Pentru cei care nu au la dispoziție un calculator legat la Internet, conducerea companiei spune că se pot adresa telefonic la numerele de la dispecerat. În scurt timp, directorul Cătălin Dughir spune că va pune la dispoziția clienților un call center, pe un număr de telefon în rețeaua Orange, din păcate taxabil, la care aceștia să poată primi detalii despre activitatea companiei. Call centerul va funcționa în programul de lucru al instituției, până la orele 17.30, iar celelalte apeluri vor fi preluate la dispeceratele pentru sesizarea avariilor.

Claudia MATEI

Articolul precedentNoi „opțiuni” pentru elevii de primară
Articolul următor”Vacanță activă” – final de proiect